duminică, 30 septembrie 2012

VOM AVEA CELE CINCI MILIOANE !

   de Sora Emmanuel

   Allison are cinci ani. O cunosc bine pe mama ei, Mary McDonald, locuieste aproape de Chicago. Ea ma tachineaza adesea caci fiica sa cunoaste pe de rost casetele mele audio in limba engleza despre Medjugorje. Ea ii recita fragmente intregi, reproducand chiar si greselile mele de sintaxa... aoleu! Intr-o zi, Allison o intreaba pe mama sa:
   - Mama, exista vreo sfanta Allison?
   - A... nu, draga mea, din pacate, cred ca nu exista...
   - Atunci, mama, eu voi fi aceea!
   Din acea zi, Allison munceste din greu la acest proiect de a deveni sfanta si nu ar rata nici o ocazie oferita de Providenta (pardon... de Divina!). Cand cartea "Copii, ajutati Inima Mea sa invinga" a ajuns la ei in familie, mama sa 
i-a citit-o. Micuta nu a vrut sa se deslipeasca de mama ei pana nu i-a citit toata cartea, sorbind cu aviditate fiecare cuvant. Dupa care, Mary a vrut sa treaca la o alta activitate, dar micuta a insistat: 
   - Ei bine, mama, vom incepe imediat rugaciunile si sacrificiile pentru a o ajuta pe Sfanta Fecioara!
   Mary este o convertita la Medjugorje, cu un trecut mai degraba sumbru decat luminos si are o constiinta acuta a faptului ca iesirea ei din intuneric se datoreaza rugaciunii. Ea consimnte:
   - Bineinteles, draga mea, dar cum vezi tu lucrurile?
   - Ei... vino in camera mea!
   Camera lui Allison seamana cu camerele tuturor copiilor americani, o abundenta de jucarii si obiecte de tot felul. Allison isi priveste mai intai papusile, o apuca pe cea preferata si o intinde mamei sale spunand:
   - Sa-i dam aceasta papusa lui Kate (sora ei mai mica). Si aceasta lui Don ( fratele sau Donald). Apoi, cu un calm si o bucurie care o uimeste pe Mary, micuta Allison ia, unul cate unul, obiectele sale preferate si le daruieste copiilor pe care-i cunoaste. "Acesta pentru Cutare, acesta pentru Cutare." O adevarata tornada de binefaceri! Mary isi stapaneste cu greu lacrimile. Si aceasta nu a fost decat prima zi pentru sacrificiile lui Allison. Uneori Mary imi spune:
   - Ma intreb ce pregateste Dumnezeu pentru ea...?
   Insa pana atunci, Allison produce o adevarata bucurie familiei prin prezenta ei de spirit.
   Alta data cand Aliison o insotea pe mama ei la biserica, ea descopera tamaia ce se ridica in fata Sfantului Sacrament expus.
   - Mama, ce este?
   - Este tamaie, draga mea. Vezi, ca si rugaciunile noastre, ea urca, urca spre Cer si ai remarcat ce frumos miroase?
   - O, mama, tamaia vine in imima mea!
   - Nu, draga mea, nu in inima ta, in Cer.
   - Dar mama, Cerul este in inima mea!
   Padre Pio (calugar capucin italian) vedea invizibilul. Cu cat se identifica mai mult cu Cristos, in trupul si sufletul sau, cu atat el descoperea, minunandu-se,  frumusetea copiilor si rolul primordial pe care sunt chemati sa-l joace in aceste timpuri in care majoritatea omenirii a pierdut calea spre Dumnezeu. Lui ii placea sa repete: "Copiii vor salva lumea!"
   Intr-o zi, vazand ca i se apropie sfarsitul, el l-a chemat pe un frate tanar din manastire, in care el presimtea un suflet inflacarat.
   - Andrea, ii spune el, asculta-ma bine: ar fi suficienti cinci milioane de copii pentru a salva lumea. Cand eu nu voi mai fi, tu formeaza grupuri de copii. Fa-i sa se roage, sa adore, invata-i sa faca sacrificii. Sa se incredinteze toti Inimii Neprihanite a Mariei. Acesta este lucrul cel mai important de facut acum.
   Atunci parintele Andrea d'A. s-a apucat sa formeze, cu mijloace modeste, o adevatata armata de mici rugatori, sub impulsul mesajelor de la Fatima. El a constatat cu bucurie ca grupurile cele mai receptive la chemarile sale, sunt cele legate de Medjugorje. 
   In timpul unei mari intalniri din SUA pe tema Medjugorje, el ne-a dezvaluit confidentele facute de Padre Pio si a exclamat:
   - Am deja un milion de copii, unde voi gasi cele 4 milioane care lipsesc?
   Si daca noi, francezii, am oferi micul nostru milion de copii? Dupa toate prostiile pe care 
le-am facut in aceste ultime decenii, printre altele prin legile noastre, n-ar fi tocmai un lucru rau...?!
   Sfanta Fecioara ne invita sa fim deschisi Creatorului nostru si sa devenim activi... Ei bine, am o veste buna pentru Ea: ingerasii nostri sunt foarte activi!
   Primim incontinuu caietele copiilor care si-au "colorat victoriile" dupa ce au oferit rugaciuni si sacrificii. Iata cateva rugaciuni spicuite din cele trimise de ei, incluzand si ortografia originala... :

   "Vom invinge marie, iti promet... multumesc anticipat" ( Aude, 9 ani)
   "Multumesc Isus ca ai aprins lumina pentru cei care sunt in intuneric" ( Violaine, 7 ani ) ( 1 )
   " Marie, mi-e frica de orice, te rog sa ma ajuti sa-mi inving frica iti intind mainile dami-o pe a ta trebuie sa invat sa inot." ( Aurore, 10 ani)
   "Doamne si marie ajut-o pe biata ta pacatoasa." ( Blandine, 11 ani)
   "cu mine nu e intotdeauna usor dar pentru tine voi incerca sa te fac fericita, nu spun ca voi reusi, dar voi incerca pentru tine!"
 ( Mathias, 10 ani)

   Marie, opreste razboaiele in lume si toti oamenii sa se iubeasca, albii, negrii, galbenii si chiar si indienii." ( Emilie, 9 ani)
   "Marie, te iubesc si iti cer sa-l imbratisezi pe tatal meu care este in cer"  ( Marie, 6 ani)
   "as dori ca tatal meu sa inteleaga in fine viata lui ISUS." ( Coralie, 9 ani)
   "marie ajuta pe cei ce sunt tra-la-la" ( Manon, 8 ani)
   "Draga mama, pentru mine tu esti totul, tu esti patroana mea, mama mea cereasca,  trandafirul meu mistic..." ( Marie, 8 ani)
   " Marie, te iubesc si tu o sti sigur ca iubirea pe care ti-o port, pentru mine este mai mare decat tot si mai ales opreste razboaiele bataia e degeaba." ( Audrey, 9 ani)
   "vindeca-mi astmul, ochiul stang, dintii. Ca sa fiu mereu sanatos. Rugaciunea mea este ca Isus sa o poata vindeca pe mama mea ca sa poata urmari mai bine liturghia, ca ta si mama sa nu se poata certa." ( Amelie, 8 ani)
   "Vindeca-ma de paduchi, de lindina, de gandurile rele, ma rog ca tatalui meu sa-i placa sa mearga la liturghie, ca duhul sfant sa continue sa coboare peste Sonia." ( Christel, 8 ani)
   "Inteleg suferinta ta cand ai vazut cu ochii tai moartea fiului tau pe cruce, Marie, fa ca familiile sa nu se mai certe si ca satana sa le lase in pace." ( Isabelle, 11 ani)
   "... acu, pentru a imi cere iertare chiar de la tine daca stiu ca tu nu esti suparata, fac acest act de consacrare. Marie, astazi imi dau  (aici, desenata o inima) mea si iau la mine (aici, desenata alta inima) ta neprihanita ca sa ma invete sa iubesc asa cum tu iubesti... semnat, fata ta preferata. Jennifer." (10 ani)
   "Doamne, da bucurie familiilor far hran ca ele se vor satur."
 ( Jean, 8 ani)
   "Marie, stiu ca taticul meu va reveni, dar iti cer sa ma ajuti sa rezist pana la intoarcerea lui, dar fa sa revina repede. Iti prezint inima mea cu aceasta novena care sper ca iti va face placere. Camille care te iubeste tare." ( 10 ani)
   "Draga Marie, dupa cum vezi sunt foarte ard de nerabdare sa incep aceasta novena. Mama zice ca Isus si cu tine sunteti peste tot pe pamant in acelasi tim. E adevarat? E adevarat ca daca ma rog si din toata ( aici, desenata o inima) mea voi merge in cer? Ai putea sa ma ajuti sa ma opresc din pacate? sper ca vei raspunde "da" la toate aceste intrebari. Intr-o zi te voi vedea? Bine poateca te plictisesc? Daca da nu esti obligata sa citesti scrisoarea mea dar eu o continui pentru ca sunt sigur ca o vei citi." ( scrisoarea lui  Myriam)

   Nimeni de aici de jos nu va putea evalua impactul micutei Jacinta de la Fatima asupra planurilor Lui Dumnezeu. Ea nu avea decat sase ani cand a fost chemata de Sfanta Fecioara sa ofere sacrificii pentru pacatosi. In cateheza de astazi, cine indrazneste sa-i introduca pe copii in aceasta aventura a ofrandei si a nemasuratei ei puteri asupra Inimii Lui Dumnezeu? Atatia adulti pun stavile copiilor lor... Dar din ce in ce mai multi parinti simt mana Sfintei Fecioare si ii invata pe copiii lor. Iata cateva sacrificii culese de la deliciosii lor copii:
   "Suport sa faca rau; sunt tare necajit, dar continui novena." ( Florian, 7 ani)
   " sa fiu eu pisica cand trebuia sa fie Claire." ( Marie, 10 ani)
   " Nu am chemat-o pe mama ca sa fac pipi si am mers singur. ( Eduard, 6 ani, dupa operatie)
   "Nu m-am uitat la Alerta la Malibu si am plecat la liturghie." ( Julie, 10 ani)
   " Ajuta-ma te rog ca sa nu uit de sacrificii"  ( Maud, 9 ani)
   "sa ma pun in genunchi si sa fac cruce cu bratele." ( Blandine, 11 ani)
   "Sacrificiul meu, Este sa imi suflu nasul des." ( Amelie, 8 ani)
   "Mi-am recapitulat lectiile suplimentare in baie; am taiat gardul pentru mami in loc sa ma joc."  ( Thibaut, 10 ani)
   " Nu am facut mofturi ca sa am un chewingum intreg; nu m-am odihnit prea mult cand ei lucrau." ( Agnes, 10 ani)
   " M-am spalat pe dinti, am gasit dopul." ( Lucie, 7 ani)
   "Nu am batut pe cara mea." ( Jea, 8 ani)
   "L-am lasat pe Antonie sa deschida cutia cu carnati; l-am lasat sa faca baie primul; l-am ajutat pe Antonie sa gaseasca ascutitoarea." ( Melanie, 8 ani)
  
   Da, unii copii devin atat de activi incat uneori le deschid ochii celor din anturajul lor.  Mathieu are 7 ani si un prieten preot l-a convins sa participe timp de un an la rugaciunea "Copiilor adoratori".  La inceputul anului urmator, mama sa ii spune:
   - Dar tu mergi acum la catehism, de ce sa mai mergi si la "Copiii adoratori"?!
   - Mama, de ce nu intelegi? La catehism invat sa-L cunosc pe Isus, iar la "Copiii adoratori" invat sa-L iubesc!
   Uneori, la anumite "misiuni-copiii" , noi ii invatam pe cei mai mici sa isi inchida ochii si sa caute in inima lor ce cadou pot sa-i ofere Mariei, inainte de culcare. Cand intrebam: "Cine a gasit ceva de dat?", aproape toti ridica degetul strigand:  "Eu! Eu!" si trebuie sa ne oprim pentru ca reuniunea sa nu se transforme intr-un targ "cine da mai mult". Copiii inteleg mai repede decat noi, lucrurile Lui Dumnezeu. Ei nu au avut timp sa se vaccineze inpotriva Spiritului Sfant si, in plus, ei nu stiu prea bine sa faca calcule...
   Invatatorii lor declara uneori, cu lacrimi in ochi: "Dupa ceea ce s-a intamplat aici, nu vom mai putea face catehismul ca inainte..."
   Da, cred ca in aceste zile, foarte aproape de apusul soarelui, Sfanta Fecioara face un tur prin inimile copiilor si este fericita ca poate sa-si umple cu varf, cosul Ei cu comori...
   Pe cand urmatoarele colecte?
________________________________
( 1 )  Fara sa o stie, acest copil exprima aici rugamintea fierbinte a Mariei in favoarea celor care nu au experimentat iubirea Tatalui. Pe 2 martie 1997, din cele spuse de Mirjana,  Maria a plans pe timpul intregii aparitii de la Crucea Albastra.
   "Luminati toate aceste suflete in care domneste intunericul, a spus Ea, rugati-va pentru aceia pentru care viata pe acest pamant este cea mai importanta..."

                                                                   ( "Medjugorje, anii '90..." )

2 comentarii:

  1. Draga Daniela,

    Ce bine ar fi ca si in tara noastra, preotii sa formeze in fiecare biserica grupuri de mici rugatori si, pe langa rugaciune fiecare copilas sa scrie cate o „Scrisoare spre Cer”, asa cum a facut si Sfantul Necatrie de Eghina.

    Domnul sa te binecuvanteze.

    http://delalumeadunatesiiarasilalumedate.blogspot.ro/2011/11/sa-avem-curajul-sa-scriem-scrisori.html

    Parintele Arsenie Boca spune in „Despre rugaciune”: “...rugaciunea copiilor, simpla, lipsita de ingrijorare si neincredere este cea mai curata rugaciune.
    Rugaciunea copiilor este ascultata, ei sunt plini de candoare, de nevinovatie, caci pentru unii ca acestia este daruita Imparatia lui Dumnezeu Cerul este acestora destinat. Sa devenim deci copii cu inima si rugaciunea noastra va fi ascultata.
    ....Rugaciunea noastra sa fie facuta in numele lui Iisus Hristos. El este singurul mediator sa linisteasca revolta Tatalui, sa sfinteasca pe om, sa-l scape de pacat, cauza conflictului dintre Creator si opera Sa.
    Neascultarea este poarta prin care a intrat pacatul in lume si odata cu el moartea.
    Iisus este modelul ascultarii, al supunerii in fata vointei lui Dumnezeu. El a venit pentru a da ascultare Tatalui, pentru a se oferi ca jertfa nevinovata in numele omenirii.
    In numele Lui, a Lui Iisus, cerul se inclina, infernul tremura, iar pamantul Il preamareste pentru imensa Lui binefacere adusa.
    Tot ce vom cere Tatalui in numele Lui, vom obtine, aceasta ne-o asigura chiar El. Rugaciunea noastra n-are nici o valoare daca nu este facuta in numele meritelor Lui. El ne-a imprumutat noua meritele Lui pentru a ne face demni de a cere ceva lui Dumnezeu. El a construit puntea de legatura ce fusese rupta, odata cu neascultarea primului om. Biserica logodnica lui Iisus intotdeauna se roaga in numele Lui.
    Rugaciunea facuta prin intermediului Maicii Domnului are de asemenea darul de a fi implinita. Dupa Iisus, ea este imaginea cea mai perfecta a lui Dumnezeu. Ca mama a lui Iisus, Ea are tot dreptul sa ceara anumite favoruri Fiului Ei. Iar legea data de Dumnezeu lui Moise vorbeste despre blestemul ce cade asupra fiilor ce nu-si respecta parintii. Ori Domnul nu se poate contrazice pe Sine si Mama Lui intervenind penru noi, are dreptul de a fi ascultata. Duhul Sfant care a pregatit in Ea sanctuarul viu in care trebuia sa vina Mantuitorul lumii si care de fapt este logodnicul Ei, cum oare nu O va asculta in rugaciunile Ei? Maria este sora noastra, prin faptul ca Ea s-a nascut din acelasi sange al lui Adam, ca si noi, deci ea are o mila si o dragoste frateasca fata de noi. In al doilea rand, Ea este Mama noastra, prin Testamentul lasat de Iisus insusi inaintea mortii Sale. El a recomandat atunci lui Ioan ca Mama Lui pe viitor, deci Mama tuturor oamenilor.

    Iata cel mai pretios dar lasat de Iisus omenirii. Avem ca Mama spirituala pe insusi Mama Lui, Fiica Tatalui si Sotia Duhului Sfant. Ce comoara de nepretuit de care insa multi se dispenseaza s-o recunoasca si s-o slujeasca. Cei ce nu-si pun nadejdea in Maica Domnului, Regina Ingerilor, a patriarhilor, a apostolilor, a martirilor, a fecioarelor, a tuturor sfintilor, exemplul tuturor celor alesi, conceputa in planul de creatie a lui Dumnezeu. Cea care a sfaramat capul sarpelui infernal, cea care are puterea sa obtina pentru noi indepartarea ispitelor diavolului si iertarea pacatelor noastre, aceia care deci o ignora, sunt de plans. Ei sunt sufletele pierdute care scapa acest unic prilej de mantuire: ajutorul Maicii Preacurate.
    Dupa cum Iisus este aparatorul nostru fata de Dumnezeu, tot asa este Maria fata de Iisus pentru noi.
    Cel ce a calcat legea lui Dumnezeu sa se arunce in bratele Mariei, Maica Milelor, unica speranta a pacatosilor. Ea este autoarea vietii, Maica Mantuirii. Daca n-ar fi fost Ea, Iisus n-ar fi avut cum sa vina pe lume.
    Rugandu-ne Ei, nu ne ratacim niciodata, nu disperam niciodata. Ea este pentru toti darnica, prin Ea cel mort renaste la viata, caci Ea nu dispretuieste pe nimeni. Alergati deci la Maria, Maica Domnului si Mama noastra cu toata increderea.”
    http://www.nistea.com/boca-despre_rugaciune.htm

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Camelia (cred ca esti Camelia. Daca ma insel, accepta scuzele mele), am lacrimat citind minunea din copilaria Sfantului Nectarie, si nu pentru minunea in sine - pentru ca minuni vazute si nevazute se intampla necontenit in vietile noastre, ci mai ales intelegand ca noi oamenii incercand sa "sofisticam", sa "maturizam" modul nostru de a ne adresa Lui Dumnezeu, de a dialoga cu El, nu facem altceva decat sa estompam perceptia asupra Lui, sa anihilam sau sa incetinim actiunea Spiritului Sfant. Credinta simpla, curata, onesta si ferma, iata de ce avem nevoie ca sa-L intalnim pe Domnul nostru, ca sa-L determinam sa ne asculte si sa putem, la randul nostru sa-I auzim glasul limpede si clar, in inimile noastre.
    Da, sa scriem scrisori Celor din Cer. Sfanta Fecioara a cerut adesea (in special la Medjugorje) acest lucru. Isus, Maria, Tatal Ceresc, cunosc nevoile noastre insa din iubirea vesnica pe care ne-o poarta, din dorinta de a ne simti apropierea, de a ne simti intimitatea, ne cer sa le scriem, sa le spunem problemele noastre, tristetile, bucuriile noastre, planurile noastre..., sa ne adresam lor ca unor prieteni fideli, ca unor frati iubiti, ca unor parinti buni si drepti.

    Despre Arsenie Boca eu nu prea am stiut multe, dar cu ceva timp in urma, am inceput sa citesc din meditatiile lui
    ( asta datorita tie) si pot spune un lucru: credinta autentica il apropie pe om de Dumnezeu; credinta autentica il face pe om asemenea Lui Isus; credinta autentica permite ca Dumnezeu sa lucreze prin cel care crede; credinta autentica opereaza in jurul ei vindecari sufletesti si trupesti, convertiri, eliberari; credinta autentica depaseste barierele dintre confesiuni ( desi ele n-ar trebui sa existe); credinta autentica permite actiunea Spiritului Sfant cu torentul Sau de binefaceri, haruri si daruri; credinta autentica deschide inimile spre aproapele, oricine ar fi el.
    Sa fim CRESTINI autentici, ca si cum confesiunea fiecaruia dintre noi nu ar avea alt nume decat acesta, cu radacini adanci in Biserica primara, atunci cand in Numele Lui Isus totul era bucurie. Suferinta, martiriul, moartea in Numele Lui Isus, erau bucurii.

    Binecuvantari si haruri sa coboare din Cer - din abundenta - asupra ta.

    Laudat sa fie Isus si Maria!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.