marți, 9 februarie 2016

MEDJUGORJE - MILIOANE DE CONVERTITI

   Parintele Jozo Zovko ii marturiseste lui Pietro Zorza:


  - Cate milioane de oameni au fost aici si s-au convins ca Maica Domnului apare: "De-as putea, in timpul aparitiei, sa ma asez in bratele Mamei, sa-mi ofer viata Mamei; de-as putea darui crucea mea Fiului Ei!"  Foarte important: Sfanta Fecioara a fost mereu foarte practica. Roadele Ei se vad in fiecare zi.
   Putem intalni oameni care au devenit fericiti, desi sosisera aici tristi; putem intalni in fiecare zi persoane care s-au convertit in adevaratul sens al cuvantului. O comisie ar putea inregistra zilnic un fruct. Sunt persoane care s-au vindecat moral si chiar fizic, crescand in iubire. Interesant! Pelerinii vin in fiecarezi. N-a fost o zi, parinte, in care sa nu fie pelerini. La Medjugorje nu se inchide: nu este nici macar o zi in care Maica Domnului sa nu-i fi daruit vreun rod; in fiecare zi face asta! 
   Nu este zi in care sa nu se converteasca cineva, sa fie vindecat, schimbat; sunt vindecati in credinta, iubire, pace, in mentalitatea crestina. Mereu exista roade. Maica Domnului nu a trecut ca un meteorit, ca o stea cazatoare, nu! Maica Domnului nu a cazut din mainile Domnului: a ales parohia! A ales un loc sarac! Cu 10 ani in urma nu existau indicatoare de drum pentru gasirea acestui loc. Lumea venea si nu stia unde sa o gaseasca. Pe sosea nu  era nici un indicator scris. Medjugorje era ultimul sat din lume. Ce s-ar fi intamplat daca cu 10 ani in urma cineva ar fi pus un indicator: Medjugorje? Satenii nu s-ar fi gandit! De ce? Cine venea la Medjugorje? Nimeni! Ah! Si tocmai acest ultim loc a fost ales de Maica Domnului! Iar din parohie a ales sase fiinte simple, sase saraci - saraci ca intreaga parohie, sase copii. Si a inceput cu ei. Apoi a continuat cu parohia. Dupa aceea cu multi pelerini si, prin ei, cu lumea. 
   Daca noi am incerca sa organizam ceva asemanator, nici unul din noi nu ar reusi sa adune atatia oameni din intreaga lume. Papa nu este capabil sa adune atata lume de pe tot globul. Vaticanul nu stie sa faca asta si nici nu poate! Nu-i este dat decat Maicii Domnului, Mama Bisericii! Maica Domnului a organizat ceva ce omul nu poate face! In fiecare zi a  chemat persoane care cu o zi inainte nu se gandeau la Medjugorje. Si tu, parinte, dupa sapte ani, sapte luni si 25 de zile, esti prezent aici! Poti sa-ti spui: "De ce nu am venit mai devreme?" Nu are rost sa-ti spui asta! Timpul nu era sosit inca! Pentru ca planta, daca nu simte soarele primavara, nu infloreste! Planta stie, cunoaste, are un ritm interior, un reflex. Si Maica Domnului ne pregateste pe fiecare ca pelerin. Acum tu poti fi sigur ca nu ai cazut aici ca un meteorit, din intamplare, sau pentru ca parintele te-a chemat sau ai citit o brosura informativa, nu! Acestea sunt doar pregatiri pentru aceasta zi, pentru aceasta Mare Chemare. Si cand tu te-ai hotarat sa vii, trebuie sa fii sigur ca este Sfanta Fecioara Maria  cea care te-a chemat aici. Ea a pregatit totul pentru a te aduce! Ea a pregatit sosirea ta aici si omul este mare atunci cand raspunde: "Da!" la aceasta invitatie. Omul devine cu adevarat mare atunci cand spune "Da!" Maicii Domnului. Ca si atunci cand Ea a raspuns "Fiat!", cand a raspuns "Da!". Si Isus a raspuns "Da!", "Tata, faca-se Voia Ta!"; El a venit sa zideasca Biserica, sa reinnoiasca poporul Sau. El a daruit, nu s-a oprin niciodata, nu a obosit deloc. De fiecare data a daruit mai mult. Nu s-a simtit obosit nici o clipa si nu este asemenea unuia care asteapta un premiu. Maica Domnului educa in acelasi spirit.
   Maica Sfanta este smerita, Medjugorje se numeste smerenie. De aceea Maica Domnului nu a ales un profesor de la universitate sau un preot orgolios, cum suntem si noi de multe ori, ci a ales niste copii simpli care sunt fericiti ca O vad pe Sfanta Fecioara, ca O asculta. Ei nu s-au tulburat. Altii s-au tulburat. Cei sase copii erau siguri, plini de bucurie, nu aveau incertitudini ca Maica Sfanta era cea care Le-a aparut. Cand am vorbit cu ei, am vorbit ore si ore in fiecare zi, cu fiecare personal, si am inregistrat discutiile asa cum faceti voi azi. Si in fiecare noapte  ascultam din nou inregistrarile,  scriam intrebarile pe un caiet plin de intrebari, plin de problemele mele: " De ce asa? De ce aceea?..." Si MaicaDomnului nu voia sa clarifice nici una din problemele mele! Nu voia sa clarifice nimic in mintea mea care nu acceptam aparitiile, pentru ca intelegand, sa accept. Nu! Nu asa  este credinta! Nu aceasta este Calea Credintei: "Eu am studiat, cred!", "Eu am vazut, cred!". Nu! Nu! Nu! A crede inseamna sa primesti harul. Harul nu sta intr-o imina mandra! Harul, asemenea unei seminte, nu se seamana pe piatra, nu va face nimic, va muri! Cand cade intre spini nu poate sa lucreze pentru ca este sufocata.Trebuie sa moara! Acum trebuie sa reflectez: "ce s-a plantat in inima mea, ce vad in viata mea? Pot sa primesc harul din mainile Sfintei Fecioare? Sau nu?! Bineinteles ca nu-l pot primi daca in mine sunt pietre si spini. Dar ce pot sa fac? Ea ne explica, ganditi-va ce minunat, Ea ne raspunde: "Convertiti-va!". Ea ne-a spus: converiti-va! Nu este o inventie umana.
Muntele Krizevac
Acele persoane care au sosit aici in primele zile ale aparitiilor aveau alte scopuri, alte motive: "Sa mergem si, azi, sa vedem!" Aceasta este gandirea omului. Dar Maica Domnului a inceput cu simplitate. A spus: "Convertiti-va!". Nu a chemat asa cum cheama o invatatoare de scoala care da o tema de facut, ci a spus doar atat: "Convertiti-va!". A inceput cu noi; a inceput sa traiasca cu noi in fiecare zi; sa ne conduca: "Astazi ne rugam!", "Astazi postim!", "De astazi incepem sa citim Biblia!", "De astazi stam in fata Sfintei Euharistii!", "Adorati-L pe Isus!", "Astazi faceti adoratie in fata Crucii!". Maica Domnului ne-a invatat toate lucrurile! Nu au fost inventate de noi, de creierul omului, de mintea noastra. Din creierul lumii s-a nascut doar curiozitatea: "Vreau sa vad...!".

   Ceea ce am vazut la oameni a fost chiar primul obstacol: am observat ca toti erau curiosi si nu vedeau roadele in ei, nu credeau. Nu credeau si pentru ca se gandeau: "Comunistii, care mereu au distrus comunitatile noastre, au inventat totul". De exemplu, ei puteau sa transfere o persoana dintr-o comunitate in alta, un episcop, un capelan, un paroh, daca voiau. Noi nu cunosteam libertatea ca si voi. Eu gandeam ca ei au organizat, au urzit, au inventat un spectacol si dupa cateva zile ar fi spus: "Iata unde este credinta voastra!". Si mie imi era frica, pentru ca nu o cunosteam pe fata care venea de la Sarajevo, Mirjana; ea este foarte inteligenta. Eu gandeam ca prin aceste manipulari comunistii voiau  sa compromita Biserica si copiii poate ca nu isi dadeau seama! 
   Ma gandeam mult: poate ca erau drogati, sau poate altceva..., ma gandeam la multe. Nu puteam sa cred! Credeam doar in Dumnezeu. "Daca, intr-adevar, apare Maica Domnului, Tu poti sa-mi explici, Tu poti sa-mi vorbesti pentru ca nu esti mut! Nu esti un Dumnezeu care sa nu se faca inteles, care nu da semne; Tu stii sa vorbesti, Tu stii si poti sa dai semne! Eu nu sunt preocupat de aceasta; eu sunt preocupat cand vad  ca oamenii, in comportamentul lor, nu dau roade de crestin, ca sunt doar curiosi!". Mergeau pe munte si biserica era goala! Nu intrau in biserica in aceasta perioada de timp; oamenii din Medjugorje mergeau la Liturghie, toti. Dar erau oameni din alte parohii care nu voiau sa vada biserica, sa intre sa-L salute pe Isus! Dar cum se face ca Maica Domnului nu conduce poporul Sau la Isus?" Am tras concluzia: "Nu este Maica Sfanta!". Dar am gresit.
   De aceea voiam sa vorbesc cu cei sase copii: pentru a descoperi de unde provenea toata aceasta masinatiune! Dar, din ceea ce voiam sa descopar... nu aveam nimic de descoperit! Nimic! Mereu ramaneam singur si cei sase vizionari - plini de bucurie - spuneau in continuare ca O vad pe Sfanta Fecioara. Eu deveneam trist, ramaneam singur. Si toata noaptea nu dormeam. Iar peste zi ei mergeau cu oamenii si se rugau plini de bucurie, dar eu ramaneam trist si singur. Si asa, in fiecare zi era in mine confuzie, ca in toti aceia care-si propuneau sa distruga cate ceva. Mereu ne complicam, mereu se nasteau in noi noi complicatii si noi probleme. Dar Maica Sfanta ne conducea.
   In acest sat sunt si alte comunitati; in acele timpuri erau persoane care voiau, ca si mine, sa distruga, sa impiedice opera Sfintei Fecioare, voiau sa impiedice cu orice pret oamenii sa mearga pe munte. Era o garda in jurul intregii coline, din cinci in cinci metri. Dar oamenii care nu urcau colina veneau in biserica. Maica Domnului vrea ca noi sa ne punem credinta in Isus prezent in biserica, nu pe colina! Nu ne-am permis sa gresim. Ea doreste si astazi ca totul sa fie clar. Cand Maica Domnului conduce, nu trebuie sa ne temem. De multe ori am avut impresia ca, prin decizia guvernului comunist, printr-o noua interventie contrara a episcopului, prin multe comisii de ancheta si analiza, totul se va sfarsi...(amintesc aici ca in 24 iunie 2016 se vor implini 35 de ani de cand dureaza aparitiile Sfintei Fecioare la Medjugorje), dar Maica Domnului ne repeta mereu: "Nu va temeti!". Ea conduce cu smerenie, ca un fluviu: daca este o piatra, apa o ocoleste, apa trece si pietrele raman. Se vede clar ca omul poate sa se deschida sau nu. Deci este important sa se vina la Medjugorje si sa se stea in apa, nu ca o piatra: ci trebuie sa ne topim, sa ne diluam in apa fluviului si sa raspundem: "Da!", sa ne deschidem Domnului cum multi au facut-o. Si cum Maica Domnului a spus!"Da!", si noi sa raspundem asemenea. In acest loc ales de Maica Sfanta pot sa spun Da-ul meu, Magnificat-ul meu, rugaciunea mea, promisiunea mea; sa nu cadem aici, ca un meteorit, numai pentru a spune: "Am fost si eu la Medjugorje". Nu face aceasta daca vrei cu adevarat sa implinesti Voia Domnului.
   Ce vrea de la noi Maica Sfanta si Dumnezeu? Ne dam seama cum Ea stie sa-i conduca, sa-i indrume pe cei disponibili, deschisi, simpli, smeriti, care cred si nu se tem sa se increada in Ea. Cum, de exemplu, credea Avraam, cei trei tineri evrei condamnati in Persia, sau alti profeti. Toata lumea, in jurul lor, era impiedicata, cazuta. Pe Moise voiau sa-l ucida pentru ca i-a dus in desert, dar el a ramas mereu fidel.
   Daca venim la Medjugorje, nu trebuie sa ne bazam increderea pe piatra de pe Podbrdo. Noi trebuie sa stim, sa intelegem ce vrea Sfanta Fecioara. Ea vrea sa ofere credinta noastra Lui Isus; sa ne incredintam credinta Ei - Mama Bisericii. Atunci fundamentul meu este Isus, piatra cea din capul unghiului, care poarta Crucea si care ma invata sa iubesc, sa traiesc pentru Dumnezeu si pentru semeni.
   Astazi Maica Domnului vorbeste despre valori in criza, valori crestine ucise de egoism, de mentalitatea opusa Bisericii care este trupul Mistic al Lui isus. El este prezent in popoare. Maica Sfanta avertizeaza ca Biserica nu stie sa traiasca asemenea Lui Isus, familiile nu traiesc asemenea Lui Isus, comunitatile religioase nu traiesc asemenea Lui Isus si Mariei.
Preot Jozo Zovko
Aceasta este boala acestor timpuri; pentru aceasta a venit Sfanta Fecioara, si Ea doreste sa ne vindece. Nu de bolile fizice, ca pe aceasta doamna: sa-i arunce carja; nu este important. Dimpotriva, mai bine sa-si iubeasca carja decat sa o arunce; aceasta este intelepciune - sa vedem in boala Crucea pe care s-o imbratisam si pe care s-o acceptam si sa-i spumem Domnului: "Iti multumesc!". Iti multumesc pentru tot. Sunt capabil sa-i multumesc Domnului, din inima, sau nu-L recunosc pe Isus? Fiecare dintre noi trebuie sa-si protejeze propria credinta, sa-si inmulteasca credinta, fie ca se numeste Ioan Paul al II-lea (care era pontif in perioada cand a fost scrisa aceasta carte despre Medjugorje) , fie ca este cel mai  neinsemnat om de pe pamant: amandoi trebuie sa ingenuncheze pentru a invata sa-L iubeasca pe Isus, trebuie sa se hraneasca din izvorul care este EL, pentru a nu muri de sete.
 Aroganta, orgoliul nostru, ne ucid.
   Maica Sfanta a ales un loc smerit, dar crestin. Astfel, putem vedea saracia ca pe o libertate, ca pe un dar, ca pe un har. Nu este usor sa urmam aceasta cale daca nu O imitam pe Sfanta Fecioara si daca nu O iubim.

sursa: Pietro Zorza, in cartea  "MEDJUGORJE - DRAGII MEI COPII, VA MULTUMESC CA ATI RASPUNS CHEMARII MELE"  
                                                                                         (EDITURA IHTYS - 2002)

   Pietro Zorza  este un preot italian - un misionar foarte strâns legat de Medjugorje, unde a ajuns pentru prima dată în 1986. Din acel moment a avut un interes deosebit legat de ceea ce se întâmplă în acest loc, de  răspândirea mesajelor Fecioarei pe care le vedea ca o continuare a aparițiilor Mariei la Fatima și Lourdes. Mulți ani el a lucrat ca misionar printre italienii din Scoția. Cunoaste multe fapte si fenomenene incepand de la primele zile ale aparițiilor, care sunt incluse în cartea sa documentar intitulata: "DRAGII MEI COPII, VA MULTUMESC CA ATI RASPUNS CHEMARII MELE" 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.