miercuri, 13 ianuarie 2016

MEDJUGORJE - Din marturiile preotului Jozo Zovko

    Preotul Jozo Zovko era parohul bisericii din Medjugorje cand au inceput aparitiile Sfintei Fecioare.
    (Aparitiile au inceput in 25 iunie 1981)

                                                                                            ... Parintele Jozo continua amintirile:

   (iulie 1981) 
 PRIMA VINDECARE

    -  Apoi, Sfanta Fecioara, pe munte, a inceput sa imparta haruri celor care credeau. Ca de exemplu, unui sarman barbat care de opt ani nu mai vedea nimic. Era sarac; avea un baiat la Sarajevo, unul departe, in Canada, si unul in Germania. Ramasese cu sotia. Avea rani la maini. Nepotica sa ii spune: "Bunicule, Maica Sfanta se arata pe munte." Credea tot ceea ce-i spunea nepotica. Credea cu simplitate, credea totul. Totul! 
   Ii spune nepoatei sa-i aduca ceva de pe munte. Dar ea-i raspunde ca nu este nimic acolo, doar spini! Bunicul ii spune sa-i aduca orice. Si ea i-a adus putin pamant, iarba si o piatra si le-a dat batranului. Bunicul le-a luat din mainile nepoatei si s-a culcat, tinandu-le in maini toata noaptea. Sotia dormea linistita. El s-a rugat toata noaptea. Dimineata s-au rugat impreuna, asa cum fac toate familiile. Apoi sotia a vrut sa-l spele. Cand el a bagat mainile in apa a lasat in apa iarba si pamantul. Sotia a spus: " Apa este murdara, o schimb." El i-a raspuns: " Nu, nu este murdara, este un medicament pentru mine!" Si-a atins ochii cu apa si s-a vindecat! Dar cu mare dificultate a convins-o pe sotia sa ca vede: 
   - "Eu vad", dar ea 
   - "Nu, nu se poate!" 
   - "Tu nu crezi, dar eu vad, vad ca esti desculta, vad ca esti inca in fusta, vad ca inca nu ai spalat vasele, sunt inca acolo, pe masa."
   Atunci sotia lui a crezut. A iesit afara si a spus tuturor: "Sotul meu s-a vindecat!"
   Au venit la biserica si s-au rugat, multumind Lui Dumnezeu.
   Dupa ce reporterii l-au intervievat si au scris despre el, comunistii i-au interogat pe jurnalisti, deoarece ei ar fi trebuit sa scrie impotriva Medjugorje-lui. Persecutiile au inceput imediat.


POSTUL IL ALUNGA PE SATANA

    - Incepand cu luna iulie (1981) incep persecutiile si problemele. La Medjugorje sosesc jurnalisti si preoti din toate partile - voiau sa-l intalneasca pe Jozo Vasili, bunicul care isi recapatase vederea. Dar el si-a dat seama ca multi nu credeau. Atunci s-a inchis in tacere, pentru ca cei ce nu-l cunosteau spuneau neincrezatori: "Cine stie?..." ori "Poate..." si lucruri din acestea. Dar nu credea nici unul. El s-a intristat si impreuna cu el a invatat tot satul: nu foloseste sa vorbesti, mai bine sa te rogi!
   Curiozitatea crestea - si ce curiozitate, nu va puteti imagina! - doar curiozitate. Imi amintesc de unul din Skoplje, aproape de Grecia. Fluturand diverse ziare, m-a intrebat unde este casa acestui om. El voia sa scrie un articol, desi nu cunostea limba noastra si nici macar numele nu i-l stia, voia sa-l cunoasca, sa-l vada, doar din curiozitate! Maica Domnului a aparut si a spus: "Satana este puternic aici. Trebuie sa postiti!" Cand oamenii au auzit "Trebuie sa postiti", imediat, plini de entuziasc, au spus:  "Nu mai mancam! Vrem sa-l alungam pe satana, pentru ca toti sa devina fericiti, pentru ca toti sa gaseasca harul!" Si am postit cu entuziasm! A fost miercuri, o zi de miercuri din iulie. Seara, in timpul predicii, i-am intrebat pe oameni daca au inteles bine ceea ce voia Sfanta Maria, pentru ca atunci cand Maica Sfanta cerea ceva, oamenii impreuna, in biserica,  decideau sa accepte mesajele  Maicii Domnului, raspunzand mereu prin ascultare. 
   Era un medic din Lubjuski care, aici, in fata altarului, a spus: " Sa nu mai mancam deloc?! Dar cum sa nu mai mancam deloc?" Eu am sugerat sa nu mai mancam doar joi, vineri si sambata. "Nu! Era prea putin!", mi-au spus. Cum adica este prea putin?" Si s-au hotarat sa nu mai manance nimic. Bucatariile au ramas goale. "Nu mai mancam nimic!". Nimeni n-a fost ispitit. Hrana a ramas neconsumata. Chiar si in fabrici, hrana a fost pregatita, dar muncitorii nu au mancat! Restaurantele erau toate goale, nimeni nu intra sa manance! Toti, in dupa amiaza de joi, impreuna cu noii pelerini, toti erau aici.

   SPOVEDITI-VA IN FIECARE LUNA

Medjugorje - "confesionalul lumii"
   -  In ziua urmatoare, vineri, o multime valurind pe strazi, mii de oameni, cu totii voiau sa se spovedeasca. "Parinte, vreau sa ma spovedesc!" Dar cum? "Eu singur cu voi toti? Cine poate sa va spovedeasca pe toti? Dar sunteti multi. Trebuie zile, nu ore!"  Atunci, recunoscand multi preoti aflati in multimea din biserica, i-am chemat la ajutor. Multi erau in civil pentru ca voiau doar sa priveasca, sa fie doar martori! I-am chemat langa sacristie. Am vazut ca nu erau multi: 50 sau 60. Am telefonat si dupa altii, am chemat toate manastirile noastre. Mai mult de 150 de preoti! Am inceput sa spovedim. Toata dupa amiaza, toata noaptea! Iar Maica Domnului, la aparitie, a zis: "Spovediti-va in fiecare luna!"

   A te spovedi pare un lucru usor. Noi, preotii, am fost foarte miscati. Profund socati, in sens bun, pentru ca toti cei care se spovedeau nu s-au scuzat pentru propriile lor pacate, au fost sinceri. Nu minteau. Doar plangeau:"Nu-L iubesc pe Isus, dar vreau sa-L iubesc pe Isus! Doresc sa traiesc doar pentru Isus".
   Idolii au disparut, nimeni nu mai voia sa-si pastreze idolii. Toti il cautau pe Isus! Doar pe Isus! Cu inimile curatate, vindecate. Biserica - spalata de lacrimi, complet eliberata, desteptata. 
   Dupa Sfanta Liturghie, credinciosii au renascut, pentru ca inimile s-au innoit.

   RUGATI-VA IMPREUNA


    -  Cand Sfanta Maria a aparut si ne-a spus sa ne rugam cu totii impreuna Rozariul, Biserica si-a regasit unitatea. Dar ne-a mai spus ca viata cotidiana ne desparte pe unii de altii. Se spune: copiii mei, apartamentul meu, numele meu, munca mea, limba mea, firma mea, tara mea; toate ma separa de ceilalti! Maica Domnului ne-a avertizat ca toate ne separa. Ea insa doreste sa-i uneasca pe toti credinciosii in Biserica, vrea sa ne conduca pentru ca suntem o familie; asa am inceput cu rugaciunea si sacramentele.
   Cand Sfanta Fecioara ne-a cerut: "Rugati-va impreuna!", s-a intamplat ca toti au vrut cu adevarat sa se roage impreuna si, astfel,  cu totii puteam auzii vocea Bisericii noastre! Cand am inceput sa ne rugam impreuna am simtit cum Biserica se roaga cu noi, pentru tine, cu tine, impreuna cu tine, ca o familie, ca o adevarata Biserica. Si tu poti primi harul. Am primit harul de a auzi vocea Lui Cristos, a Maicii Domnului, a Bisericii, nu mai suntem singuri, suntem impreuna, suntem familia Lui Dumnezeu, o singura inima si un singur suflet. A fost o experienta minunata.

   SFANTA LITURGHIE - MISTER DE UNITATE


   -  Dupa acestea, Maica Domnului a prezentat Misterul Sfintei Liturghii ca pe un Mister de unitate a Bisericii, care este Una, Sfanta, Universala pentru toti. Totul se naste din Euharistie. Celelalte religii, chiar si cele mai mari, sunt lipsite de aceasta radacina euharistica, pentru ca Ea este trimisa de Tatal prin Spiritul Sfant. Biserica da roade, face ceea ce a facut Cristos, face cum a facut Cristos  inviat, trece dincolo de porti, trece peste dificultati. Cristos este Sfantul meu, al Universului, pentru oricine, oriunde si oricand. Noi suntem sfinti si  universali de cand L-am primit pe Cristos. Maica Domnului ne-a ajutat sa intelegem acest mare mister; a fost prezenta aici, asa cum a fost prezenta si la Rusalii langa apostoli.
   Maica Domnului a venit la mine. A fost trista, a plans cand vorbea despre Euharistie. Daca cititi mesajele care au fost publicate, unele sunt despre Euharistie, dar mai sunt si alte mesaje care inca nu au fost publicate. Cand mi-a vorbit despre Euharistie, plangea! Ne-a insotit la altar asemenea unui inger pentru a ne face sa intelegem Euharistia. A spus: 
   "Viata voastra trebuie sa devina Euharistie, ofranda. Isus a devenit sacrificiu, ofranda. El a devenit OFRANDA. Nu doar El a devenit  Ofranda intru Creatorul Atotputernic, ci Dumnezeu, in Isus, devine Sacrificiu, Ofranda".
    Privind tabernacolul, tu poti sa te intrebi cine este Dumnezeul tau: este Sacrificu, Ofranda. Dumnezeu este Ofranda, este Euharistie, Ofranda. Biserica, in unire cu Cristos este Euharistie, Ofranda. Biserica este Cristos si Cristos este Biserica. Astfel se poate intelege de ce Cristos ii spune lui Saul: "De ce Ma prigonesti?", atunci cand Saul ii persecuta pe crestini. Si Maica Domnului a plans pentru ca nu ne mai simtim membre ale aceluiasi Trup Mistic si aceasta este ca si cum am fi paralizati. Pentru ce la Medjugorje se vad multi care renasc la viata crestina? Toti cei handicapati in viata crestina au fost vindecati aici de Mama noastra draga.
    Biserica noastra nu este o Biserica de handicapati. Nu poate ramane handicapata, trebuie sa fie mereu frumoasa si tanara, pentru a da viata la noi fii! Viata noastra trebuie daruita celorlalti, pentru a fi sare, lumina, viata, sacrament pentru toata lumea. Noi suntem sacrament, har vizibil din Harul invizibil. Aceasta ne-a invatat Maica Domnului, plangand! Daca lumea nu ma intelege, este pentru ca nu-mi daruiesc viata pentru altii, nu ma ofer,  nu ma sacrific, nu iubesc, nu sunt Lumina pentru ceilalti, pentru toata lumea! Trebuie sa devenim hrana pentru ceilalti, asemenea Lui Cristos in Euharistie. In Euharistie toti suntem uniti, iata de ce Sfanta Fecioara ne-a avertizat sa stam impreuna.
   Maica Domnului a facut aici multe minuni in timpul Liturghiei Euharistice. Imi amintesc de o doamna din Germania. Sotul ei a adus-o chiar aici, in fata, la altar. Cand am ajuns la "Tatal nostru", ea s-a vindecat. Stand intinsa pe un pat, ea a spus: "Pot sa ma ridic si sa merg singura!"  Vindecarea s-a produs cand Maica Domnului ne-a vorbit despre Euharistie si mi-a parut normal ca acest lucru sa se intample cand intreaga biserica era in jurul altarului!


    sursa: Pietro Zorza, in cartea  "MEDJUGORJE - DRAGII MEI COPII, VA MULTUMESC CA ATI RASPUNS CHEMARII MELE"  
                                                                                         (EDITURA IHTYS - 2002)

 Pietro Zorza  este un preot italian - un misionar foarte strâns legat de Medjugorje, unde a ajuns pentru prima dată în 1986. Din acel moment a avut un interes deosebit legat de ceea ce se întâmplă în acest loc, de  răspândirea mesajelor Fecioarei pe care le vedea ca o continuare a aparițiilor Mariei la Fatima și Lourdes. Mulți ani el a lucrat ca misionar printre italienii din Scoția. Cunoaste multe fapte si fenomenene incepand de la primele zile ale aparițiilor, care sunt incluse în cartea sa documentar intitulata: "DRAGII MEI COPII, VA MULTUMESC CA ATI RASPUNS CHEMARII MELE"

 Alte articole din aceasta carte, puteti citi la eticheta: Parintele Pietro Zorza - despre Medjugorje - http://dinimaginatie.blogspot.ro/2014/09/sfanta-fecioara-vizionarii-pelerinii.html  

   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.