luni, 12 mai 2014

UN DIAGNOSTIC CORECT

  de Preot Slavko Barbaric - (fost paroh al parohiei Medjugorje, plecat acum in casa Tatalui Ceresc).


Cand pregateam aceasta carte
( "IN SCOALA IUBIRII" ), gandindu-ma la mesaje si la felul cum ne calauzeste Maica Sfanta ca o invatatoare, am inteles un lucru ce, pe moment, m-a facut sa ma cutremur. Apoi m-am inspaimantat, dar in cele din urma m-am linistit. Este usor sa judecam despre noi sau ceilalti in felul urmator: "sunt nervos, infuriat" sau "nu te poti apropia de el, e un incuiat!" sau "nu are rabdare, isi pierde usor cumpatul, nu-i atenta!"  sau "nu are timp!" sau "sunt obosit!"
   Am inteles ca in astfel de imprejurari uitam ca pricina simtamintelor noastre este deseori lipsa de iubire. Caci daca iubesc pe cineva, am timp, sunt atent, stiu sa surad si sa fiu intelegator. In timp ce, daca nu iubesc, apar semnele nerabdarii, ale lipsei de incredere si ma simt ispitit sa spun ca celalalt nu are rabdare!
   Este un diagnostic gresit, iar diagnosticele gresite duc la tratamente gresite, si uite-asa, incepem sa suferim cu adevarat. Daca am intelege ca este vorba de lipsa de iubire, am gasi mai usor cheia problemelor. Caci cheia se cheama IUBIRE.
   Pentru ca sunt tot eu, dar daca iubesc - am rabdare, am timp, sunt atent si sensibil. Daca, in schimb, nu iubesc - imi pierd rabdarea, nu am timp, si orice lucru ma oboseste si ma enerveaza. De aceea, cand iubesti, esti pe calea pacii, a intelegerii si iertarii. Cand nu iubesti, esti pe calea distrugerii.
   Ne putem pastra pacea sufleteasca si linistea doar daca iubim.
   Traim intr-o goana continua. Daca lumea ar iubi, multi nu ar mai suferi de boli psihice si tulburari mentale.
   Calea iubirii este calea vietii!

   CEL MAI FRUMOS SI MAI GREU MESAJ

Marija Pavlovic-Lunetti
In timpul unei aparitii, Maria Pavlovic-Lunetti a intrebat-O pe Maica Sfanta:

   "Sfanta Fecioara, voiesti ceva anume de la mine?"   Iar raspunsul a fost:
   "Iti daruiesc Iubirea Mea, ca sa o poti darui celorlalti".
   Odata, am intrebat-o pe vizionara Maria daca poate alege un mesaj, cel mai frumos si cel mai greu. Dupa un scurt ragaz, si-a amintit de intrebarea pe care o pusese Maicii Sfinte si de raspunsul Ei. Am vrut sa stiu de ce-l socoteste cel mai frumos si mai greu. Mi-a raspuns:
   "Sa poti simti frumusetea Iubirii Maicii Domnului si sa-ti dai seama ca este un dar, e cel mai frumos lucru in viata. Dar cand incerc sa-i iubesc pe ceilalti si sa le ofer aceasta iubire, este atat de greu incat deseori ma cuprinde rusinea in fata Iubirii Ei de Mama, care imbratiseaza totul".
   Si-atunci, "Ce-i de facut?" an intrebat-o din nou.
   Vizionara mi-a raspuns: "Iata, ma rog in fiecare zi ca sa ma pot deschide tot mai mult Iubirii Maicii Sfinte si sa o pot darui mai departe tuturor. Ma rog ca ceilalti sa poata simti aceasta iubire si sa o ofere altora. Suntem atat de departe de adevarata iubire, unii pentru altii, si acesta este un semn ca suntem departe de Iubirea Lui Dumnezeu. Cu cat ne vom apropia mai mult de Iubirea Lui, viata noastra si marturia data celorlalti vor fi ma usoare".
   Cred ca nu este cale mai buna pentru noi toti, decat rugaciunea zilnica pentru darul iubirii, ca sa putem simti aceasta iubire - lucrul cel mai frumos, si sa o putem darui, la randul nostru - lucrul cel mai greu.

                                    din cartea : "IN SCOALA IUBIRII" - de Preot Slavko Barbaric 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.