luni, 4 iunie 2012

VICKA, UN CAZ FOARTE SPECIAL

                                                                                                        de Sr. Emmanuel
.                                                Vicka Ivankovici
   Nu este nevoie de nici un referendum !  Dintre cei sase vizionari de la Medjugorje, Vicka este de departe cea preferata, atat de locuitorii satului, cat si de pelerini. Pe orice timp, fie vara, fie iarna, ea este prezenta pe veranda casei parintesti, repetand fara incetare pelerinilor de toate limbile,  principalele mesaje ale Sfintei Fecioare. Cine nu a atins, prin intalnirea cu ea, bucuria Cerului, acea bucurie pe care ea o ia in fiecare minut direct de la sursa, punandu-se non-stop in serviciul Sfintei Fecioare! De cand a fost foarte bolnava (si apoi vindecata in mod miraculos), Vicka se bucura de un regim particular in privinta aparitiilor, caci Sfanta Fecioara-i  apare la o ora diferita fata de ceilalti vizionari, in general putin inainte iar aparitia dureaza timp indelungat. Uneori, cand ziua se anunta incarcata sau este prevazuta o calatorie, Preacurata ii apare foarte devreme dimineata. Disponibilitatea si felul ei de a-i primi pe oameni sunt legendare dar, in mod paradoxal, nimanui nu-i este ingaduit sa fie prezent la aparitiile ei pe care le primeste acasa, in intimitate, ca si varul ei Jakov. Motivul? Nu-l stiu, caci la orice intrebare (inutila!) de acest tip, Vicka, zambind, raspunde, ca o buna croata: "Asa este!" Totusi in una din zilele trecute ea m-a uimit.  Coboram de pe deal si am profitat de ocazie pentru a trece prin fata casei ei, sa vad daca este acasa si sa-i cer o informatie. Am gasit-o prinsa cu o doamna croata care nu mai inceta sa-i povesteasca necazurile ei, atat de insistent, incat Vicka abia apuca sa strecoare din timp in timp cate un:    " Voi incredinta aceasta Sfintei Fecioare", cu un ton care voia sa spuna ca iata, ne-am putea opri aici. Sosirea mea a fost eliberarea ei si am intrebat-o:
   - In aceasta noapte Gospa ii invita pe pelerini sa se alature grupului de rugaciune al lui Ivan? (In absenta lui Ivan, Vicka este cea care il inlocuieste).
   - Nu,  spune ea deschizandu-si bratele, dandu-si seama ca ma dezamagea. 
   Atunci i-am prins mainile si am inceput sa fac pe clovnul, mimand o inima franta...
   - E clar, Sfanta Fecioara nu ne mai iubeste, nu ne mai vrea! Sunt mai multe saptamamni de cand nu ne-a mai invitata, s-a plictisit de noi; daca-i asa, nu vom mai fi niciodata invitati...!
Vicka
   Vicka izbugneste in ras si imi spune:
   - Stai umpic, am o surpriza pentru tine!
   Cum era chiar dupa Craciun, mi-am spus ca voia sa-mi dea vreo cutie de bomboane adusa de pelerini, probabil un sortiment din acelea care nu prea le plac croatilor. Dar nu, ea imi face semn sa ma intorc cu ea spre deal si ma ia cu ea in casa parintilor ei, la etaj,  in camera de sus. Abia atunci am inteles: in curand era ora aparitiei si voia sa raman cu ea. Incredibil! Era pentru prima oara cand ma invita, asa dintr-odata.
   - Vicka, nu ma asteptam la o astfel de surpriza, este un minunat cadou de Craciun!
   - O, sunt si eu capabila sa fac o surpriza! raspunde ea pe tonul unui copil rautacios.
   Am inceput sa ne rugam Rozariul , in mijlocul unui talmes-balmes de nedescris. Toata zona din jurul statuii Maicii Domnului de la Lourdes, amintea de pestera lui  Ali Baba... plase pline, nu cu coliere, ci cu rozarii pentru binecuvantat, lanturi cu medalioane, statuete de toate marimile si culorile, pentru toate gusturile, anunturi de casatorie, fotografii venite de pe toate continentele, crucifixuri, "sfinti Iosif", "sfinte Rita", "Tereze" "mici" si "mari", "Padre Pio", Biblii si mai ales teancuri impresionante de scrisori - scrisori de iubire si de implorare catre Sfanta Fecioara - in care toate formele de suferinta umana erau descrise si incredintate. (La fiecare din venirile Ei, Sfanta Fecioara binecuvanteaza obiectele relegioase si se roaga impreuna cu vizionarul pentru intentiile incredintate de catre pelerini.)
   Vicka se misca cu multa usurinta prin camera, in timp ce eu trebuia sa ma uit bine unde puneam piciorul, pentru ca nu cumva sa strivesc vreun  "Pruncul-Isus", care se va fi fofilat pe podea...
Sora Emmanuel
   La sfarsitul Rozariului, Vicka s-a asezat in picioare in fata unei statui langa care Sfanta Fecioara urma sa apara si a inceput cei 7 Tatal nostru. Intr-o fractiune de secunbda, fata i se ilumineaza de un suras de nedescris, iar ochii plini de incantare se fixeaza asupra Celei care tocmai sosise. In acelasi moment cade brusc in genunchi...incepuse extazul si totodata o conversatie foarte insufletita care urma sa dureze 17 minute. Ai fi zis ca Vicka nu astepta decat clipa aceasta pentru a-i putea spune  Mamei sale,  pe care o iubeste cu atata duiosie, o multime de lucruri pe care le avea pe suflet. Ma intrebam chiar -  sa-mi fie iertat -  cum reuseste Sfanta Fecioara sa mai strecoare cate un cuvintel...?
   In fericirea mea, am inchis ochii pentru a primi si eu in inima vizita speciala pe care Fecioara Maria mi-o oferea in acea zi, tulburata inca o data (nu te poti obisnui cu asa ceva!) de a vedea cele mai sublime realitati divine venind sa imbratiseze cele mai sarace realitati omenesti. Ea este aici. A deschis Cerul pentru a veni la aceasta mica intalnire de astazi la familia Ivankovici, iar aceasta camera inghetata si nearanjata a devenit un Tabor. Inimile noastre mizerabile devin palate in sarbatoare !
   - Gospa ne-a binecuvantat, imi precizeaza Vicka dupa aparitie, si s-a rugat cu noi. Ea ne cere sa ne rugam pentru intentiile Ei si, indeosebi, pentru un plan pe care este pe cale de a-l realiza.
   - Si cum era chipul ei?
   - Bucuros, bucuros !
   Ne despartim in tacere,  caci trebuie sa distilam in taina, in adancul inimilor noastre, fericirea de a fi venit pana la noi Maica Domnului nostru...
   Aceasta fericire va fi gustata de catre multi bolnavi inca din aceasta seara caci, inainte de a se culca, Vicka mai are inca de facut un lung tur prin sat. Ea a pregatit niste surprize si pentru cei care sufera !

PENTRU A ZAMBI PUTIN

   O fetita de sase ani aude vorbindu-se despre Rai, Purgatoriu si Iad. 
   Ea intelege totul: dupa moarte, mergem intr-unul din aceste trei locuri si este important sa te rogi mult, pentru ca toata lumea sa aleaga sa mearga in Cer.
   A doua zi, in familie, subiectul revine si ea declara:
   - Ei bine, eu ma rog intotdeauna pentru trei lucruri!
   - Care, draga mea?
   - Pai, pentru ca nimeni sa nu mearga in Iad cand va muri; si ma mai rog pentru toti aceia care sunt in Purgatoriu, pentru ca sa iasa repede si sa mearga in Rai...
   - Acestea nu sunt decat doua lucruri. Si al treilea?
   - Al treilea, pai, ma rog pentru toti aceia care sunt in Rai, sa ramana acolo!

***

   Vicka mi-a povestit ca in Vinerea Mare din anul 1982, ea L-a vazut pe Isus adult, venind impreuna cu Sfanta Fecioara.
    Atunci i-am pus cateva intrebari despre aceasta aparitie si, printre altele, am intrebat-o:
   - Ce culoare au ochii si parul Lui Isus?
   - Parul este saten, putin ondulat, cu carare pe mijloc si ochii sunt caprui.
   - Ochii Sai sunt caprui? Excelent! Ca ai mei!
   Atunci, ea m-a privit drept in ochi si, dupa o cercetare atenta, a tras concluzia:
   -   Nu, sunt mult mai frumosi decat ai tai !

***

   Vicka nu se lasa pacalita si daca exagereaza cineva, risca o adevarata explozie! 
Testati in momentul aparitiei
   Inainte de a fi bolnava, ea avea reactii foarte puternice, uneori violente. Acum ea este rabdarea intruchipata.
   In 1981, cand autoritatile comuniste persecutau parohia in mii de feluri,  vizionarii au fost convocati la Ljubuski pentru a fi supusi la noi teste psihologice. Trebuia verificat daca erau "normali", sau nu...
   Au fost asezati in fata unei mese si, fiecaruia i-a fost data o foaie de hartie pe care era desenata o masa patrata cu numai trei picioare. Vizionarii trebuiau sa raspunda la intrebarea: "Ce lipseste acestei mese?" Marija a scris constiincioasa: "Ii lipseste un picior" si la fel si ceilalti vizionari... numai Vicka, furioasa de a vedea ca, inca o data, sunt luati drept imbecili, ia foaia, o mototoleste si cu furie o arunca cat colo. 
   Dar aceasta intamplare nu a ramas necunoscuta de lume... Intr-una din zilele trecute, Marija le spunea, razand, pelerinilor: "Noi suntem singurii din sat care posedam certificate medicale ce atesta ca suntem normali !"


***

   La Liturghie, Lucie (4 ani) si fratele ei Vincent (5 ani) asculta cuminti rugaciunile.
   La un moment dat, Lucie se intoarce catre fratele ei mai mare si-l intreaba:
   - Vincent, ce inseamna "Doamne miluieste ?"
   Fratele mai mare,  constient de superioritatea sa in materie de religie, o face pe sora sa sa inteleaga ca intrebarea ei este naiva.
   Pai, inseamna "Kyrie Eleison", e simplu !
   - Aha !   raspunde sora mai mica, complet lamurita !

***

   Intr-o seara, Providenta a ingaduit sa ne adunam intr-un mic grup in jurul Marijei si ea a inceput sa povesteasca despre lucrurile din trecut:
   << La inceput, noi (vizionarii) eram aproape intotdeauna impreuna pentru aparitie, in afara de Mirjana, care era la Sarajevo. Dar trebuie sa va spun ca ne temeam putin de prezenta Vickai printre noi, pentru ca...
   Iata cum se petreceau lucrurile:  Sfanta Fecioara sosea si ne saluta, apoi ne binecuvanta, intinzandu-si miinile peste noi; apoi venea un moment in care puteam sa-I vorbim. Atunci, intotdeauna  in aceeasi ordine, Ivan incepea astfel: "Iti incredintez toate intentiile pelerinilor care au venit, si, de asemenea, bolnavii si nevoile celorlalte persoane."
   Ivanka lua atunci cuvantul pentru a spune: " si eu Ti-i incredintez", apoi Jacov spunea la randul sau: "si eu" si apoi eu spuneam: "si eu". In acest moment Vicka lua cuvantul si se avanta  intr-un discurs care nu se mai termina, explicandu-i Sfintei Fecioare toate detaliile situatiilor pe care le intalnise...:  "Si eu as vrea sa-ti incredintez pe doamna italianca ce a venit in aceasta dimineata; intelegi, fiul ei este foarte bolnav, ar putea chiar sa moara si sotia sa are o depresie. In plus, nu mai au bani si nu pot sa termine de platit casa, iar proprietarul vrea sa-i alunge... Ar fi bine sa-l vindeci pe acest om, desigur ca asa se va vindeca si sotia sa si, cine stie,  poate ca apoi va gasi ceva de lucru... si Ti-o incredintez si pe Iva, care acum are 94 de ani si nu mai vede bine. Ar trebui sa-si gaseasca un ajutor, caci ieri a cazut si s-a ranit la genunchi, eu am trecut pe acolo din intamplare, sa fi vazut cum ii curgea sangele, te durea inima sa vezi o biata batrana asa parasita, ai putea sa faci ceva, mai ales ca ea se roaga mult, nu e ca ceilalti care..."
   Pe scurt, continua Marija,  de cum incepea Vicka, stiam ca nu mai avem nici o sansa de a mai vorbi cu Sfanta Fecioara. Timpul de aparitie se termina, fara ca noi sa fi putut spune ceva...
   Insa, intr-o zi, reincepand aceeasi scena zilnica, Vicka expunea Sfintei Fecioare o intentie foarte lunga si vorbea foarte repede, dar la mijlocul unei fraze, a trebuit sa traga aer in piept, pentru a-si trage sufletul... iar Sfanta Fecioara a profitat de aceasta pauza nesperata pentru a incepe: "Oce nas...", rugaciunea Tatal nostru care marca sfarsitul intalnirii. "Care esti in Ceruri...", au adaugat ceilalti vizionari, in timp ce Vicka expira aerul pe care il trasese in piept, pentru a continua povestea pe care o incepuse...>>
   Da, In Cer, se practica mult umorul! Aceasta ii poate linisti pe unii...
                                   
                                                                                                      "Medjugorje anii '90..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.