sâmbătă, 12 septembrie 2015

PREASFANTA INIMA A LUI ISUS

    In anul 1899, cu prilejul intrarii in secolul al douazecilea, Leon XIII (papa intre anii 1878-1903) a publicat Annum Sacrum, o scrisoare enciclica purtand subtitlul: "Consfintirea neamului omenesc la Preasfanta Inima a Lui Isus". Dupa ce sustine ca domnia Lui Cristos se intinde asupra intregului neam omenesc si nu numai asupra crestinilor, precum si asupra tuturor activitatilor umane, dupa ce constata ca, din pacate, in faptele lumii moderne aceasta domnie este departe de a fi vadita, Leon XIII conchide insa, plin de speranta:
   "Vom vedea renascand speranta in dreapta autoritate, splendorile credintei vor reaparea, sabiile vor cadea iar armele vor aluneca din maini atunci cand oamenii vor accepta domnia Lui Cristos si i se vor supune cu bucurie, si cand va marturisi 
< toata limba ca Domn este Isus Cristos, intru slava Lui Dumnezeu Tatal >". (Filipeni 2,11)
   Sfanta Fecioara recomanda evlavia la Inima Lui Isus ca modalitate de ispasire pentru pacate.  (Pellevoisin - 1876).

   CULTUL PREASFINTEI INIMI A LUI ISUS

   In secolul XVII, o invatatura gresita (jansenismul) ii indeparta pe oameni de sacramentul Sfintei Euharistii. Atunci Mantuitorul, ca sa apropie sufletele, s-a aratat sfintei Margareta Maria Alacoque (calugarita din ordinul Vizitatiunii din Manastirea  Paray le Monial din Franta) in mai multe randuri, intre anii 1673-1690, vorbindu-i despre nemarginita Sa iubire fata de oameni si incredintandu-i dorintele Preasfintei Sale Inimi.

   Mesajul din 27 decembrie 1673:
   "Inima Mea dumnezeiasca este atat de aprinsa de iubire fata de oameni, si indeosebi fata de tine, incat nu mai poate stapani flacarile ei arzatoare, ci trebuie sa le raspandeasca cu ajutorul tau, si sa se arate oamenilor ca sa-i imbogateasca cu comori nepretuite. Aceste comori ti le descopar tie.  Ele cuprind harurile care-i vor scoate pe pacatosi din adancul pierzarii. Pentru ca sa fac acest lucru important, te-am ales pe tine caci esti un abis de nimicnicie si de nestiinta, asa ca toate se vor face prin Mine."
   In prima vineri a anului 1674 Isus i-a aparut sfintei, stralucind de maretie, cu cele cinci rani ca cinci sori din care tasneau flacari, cu pieptul deschis, in care se vedea preasfanta Sa Inima, izvorul acestor flacari. El i-a descoperit maretia nepatrunsa a Iubirii Sale fata de oameni, de la care n-a primit decat nerecunostinta si dispret.
   "Aceste pacate ma supara mai mult decat tot ce am suferit pentru ei in Patima Mea. Daca oamenii Mi-ar rasplati Iubirea pe care o am fata de ei, nici n-as lua in seama suferintele pe care le-am indurat... Insa ei nu arata decat raceala si dispret fata de marea Mea grija de a le face bine. Macar tu, fiica mea, da-Mi aceasta mangaiere, si suplineste, pe cat poti, nerecunostinta oamenilor."

Isus a indemnat-o sa se impartaseasca des, de cate ori ii vor permite superiorii ei si, mai ales, sa se impartaseasca in fiecare prima vineri din luna, iar in noptile de joi spre vineri sa faca o ora de adoratie, de la ora 11 pana la miezul noptii. In aceasta ora se va prosterna cu fata la pamant, unindu-se cu rugaciunea ce a facut-o Domnul pentru pacatosi, in Gradina Ghetsemani, cand a asudat sudori de sange. Astfel va alina amaraciunea pe care a simtit-o cand S-a vazut parasit de Apostolii care dormeau.
   In prima vineri din iunie 1674, Isus ii apare sfintei Margareta Maria aratadu-i dumnezeiasca Sa Inima aprinsa de flacari, avand rana deschisa, inconjurata de o cununa de spini si stralucind mai puternic decat soarele. Si de aceasta data ii spune ca cea mai puternica dorinta a Lui este sa fie iubit de oameni, caci Inima Sa este plina de comori: de iubire, indurare, har, sfintenie si mantuire. Cu aceste daruri ii va imbogati pe toti aceia care-L vor iubi si-i vor face pe altii sa-L iubeasca. Mantuitorul fagaduieste ca va binecuvanta casele unde va fi cinstita icoana Inimii Sale.
   Intr-o joi, in saptamana a doua dupa Rusalii, sfanta Margareta Maria a primit haruri nespus de mari: a simtit un dor arzator de a da mantuitorului iubire pentru Iubire. Domnul i-a aparut din nou si i-a spus, aratand spre Preasfanta Sa Inima:
   "Iata Inima Mea care i-a iubit atat de mult pe oameni. Iar drept rasplata, nu primesc, de la cei mai multi, decat nerecunostinta, prin lipsa lor de respect, prin sacrilegiile, raceala si dispretul ce-l au fata de aceasta Taina a Iubirii Mele. Si ceea ce Ma doare mai mult este ca pana si inimile care-Mi sunt anume consfintite se poarta cu Mine tot asa. De aceea iti cer ca prima vineri dupa octava Sarbatorii Preasfantului Sacrament (Corpus Domini din Joia Verde), sa fie considerata  sarbatoare deosebita in cinstea Inimii Mele. Impartaseste-te in aceasta zi si fa reparare cu o rugaciune de adorare, pentru a ispasi batjocurile ce le primesc in timpul cat sunt expus pe altar. Iti fagaduiesc ca Inima Mea se va deschide si va revarsa din belsug raurile Iubirii Sale dumnezeiesti peste toti aceia care se vor ingriji ca si altii sa o cinsteasca."
   Deoarece sfanta Margareta Maria a primit cele mai mari descoperiri in luna iunie 1675, in aceasta luna iunie se cinsteste Inima Lui Isus in mod deosebit.

   FAGADUINTELE PREASFINTEI INIMI A LUI ISUS

   Cinstitorilor Preasfintei Sale Inimi Isus le-a fagaduit, prin Sfanta Margareta Maria, cele mai imbelsugate daruri:

   1. "... Le voi da toate harurile trebuincioase starii lor
   2. Familiilor le voi darui pacea
   3. Ii voi mangaia in toate suferintele lor
   4. Le voi fi scut sigur in viata si, mai cu seama, in ceasul mortii
   5. Voi varsa din belsug binecuvantare peste tot ceea ce ei intreprind
   6. Pacatosii vor afla in Inima Mea izvorul si oceanul nemarginit al Milostivirii
   7. Sufletele aflate in lancezeala vor deveni zeloase
   8. Sufletele zeloase vor ajunge la mare desavarsire
   9. Voi  binecuvanta toate locurile in care va fi expusa si cinstita icoana Inimii Mele
  10. Preotilor le voi da darul sa miste si inimile cele mai impietrite
  11. Numele acelora care raspandesc aceasta devotiune vor fi inscrise in Inima Mea, de unde nu se vor sterge niciodata
  12. Tuturor acelora care se vor impartasi noua luni consecutiv, in fiecare prima vineri a lunii, le promit harul statorniciei in bine pana la sfarsit. Ei nu vor muri lipsiti de harul Meu, nici fara a primi sfintele Sacramente. In ceasul din urma, Inima Mea le va fi scapre sigura.

                                                                                   revista  "Regina Pacis" nr.10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.