joi, 18 decembrie 2014

PRUNCUL ISUS SI SFANTA FAUSTINA

   Cateva extrase din Jurnalul Sfintei Faustina ne vor ajuta sa intram in intimitatea Pruncului Isus. Misticii ne sunt de ajutor pentru a ridica putin valul care acopera misterul Lui Dumnezeu.

     Extrase din jurnal:  
                                                                                                  
 " + Ora sfanta. In timpul acestei ore, ma straduiam sa meditez la Patimile Domnului. Totusi, bucuria mi-a inundat sufletul si L-am vazut, deodata, pe Pruncul Isus. Insa maretia Lui m-a patruns atat de mult, incat am spus: 
   - Isuse, esti atat de mic, dar stiu ca Tu esti Creatorul meu si Domnul meu.
   Isus mi-a raspuns:
   - Da, sunt, si tocmai pentru a te invata umilinta si simplitatea, sunt in relatie cu tine sub infatisarea unui copil.
   Din toate suferintele si dificultatile mele, faceam ca un buchet pe care sa-l ofer Lui Isus in ziua casatoriei noastre perpetue. Nimic nu-mi era greu cand imi aminteam ca era pentru Mirele meu, ca dovada a iubirii mele pentru El."  (pr 184)

   " + Odata, cand ieseam in lume pentru a ma spovedi, confesorul meu ( (Parintele Sopocko) tocmai celebra Sfanta Liturghie. La un moment dat L-am zarit pe Pruncul Isus pe altar,  care intindea cu tandrete si bucurie manutele Sale spre preot, dar, peste o clipa, acest preot a luat frumosul Prunc, L-a rupt si L-a mancat asa viu. In primul moment, am avut o aversiune fata de acest preot deoarece procedase asa fata de Isus, dar am fost imediat luminata si am inteles ca acest preot ii era  foarte placut Lui Dumnezeu." (pr 312)

   " + La un moment dat, confesorul meu mi-a cerut sa ma rog pentru el - si am inceput o novena la Maica Domnului. Aceasta novena consta in recitarea a noua Salve Regina. Spre sfarsitul acestei novene, am vazut-O pe Mama Lui Dumnezeu cu Pruncul Isus in brate si l-am vazut si pe confesorul meu, care era ingenunchiat la picioarele Ei si ii vorbea. Nu intelegeam despre ce vorbea el cu Maica Domnului, caci eram ocupata sa ma intretin cu Pruncul Isus care coborase din bratele Mamei Sale si se apropiase de mine. Nu-mi reveneam din uimire la vederea frumusetii Sale. Am auzit cateva din cuvintele pe care Mama Lui Dumnezeu i le adresa preotului, dar nu pe toate. Aceste cuvinte sunt urmatoarele: Eu sunt nu numai Regina Cerului, ci si Mama Milostivirii si Mama ta." Apoi, Ea a intins mana dreapta cu care isi tinea mantia si l-a acoperit cu ea pe preot. In clipa aceea viziunea a disparut." (pr 330)

   " + Joi.Cand am inceput ora sfanta voiam sa ma cufund in agonia Lui Isus din Gradina Maslinilor. Brusc, am auzit o voce in sufletul meu: Mediteaza la Misterul Intruparii. Si, dintr-o data, in fata mea a aparut Pruncul Isus stralucind de frumusete. El mi-a spus cat de mult ii place simplitatea sufletului: Desi maretia Mea este de neconceput, Eu raman numai cu cei mici - cer de la tine copilaria spiritului." (pr 332)

   Acum vad clar cum actioneaza Dumnezeu prin confesor si cat de fidel este El promisiunilor Sale. Cu doua saptamani in urma, confesorul meu mi-a poruncit sa reflectez asupra acestei copilarii spirituale. Mi-a fost destul de greu la inceput, da confesorul meu, nedand atentie dificultatilor mele, m-a facut sa reflectez asupra acestei copilarii spirituale. In practica, aceasta copilarie sa se manifeste astfel: copilul nu se ocupa nici de trecut, nici de viitor, ci profita de clipa prezenta. "Vreau sa accentuez  aceasta copilarie a spiritului in dumneavoastra, sora, si insist mult asupra acestui lucru." (pr 333)

   "Vad cat consimte Domnul Isus la dorintele confesorului pentru ca, in acest moment, El nu imi apare ca un stapan in deplinatatea fortelor Sale si in umanitatea Sa - adult, ci imi apare ca un prunc. Acest Dumnezeu de neconceput se coboara pana la mine sub infatisarea unui prunc. Totusi, privirea sufletului meu nu se opreste asupra acestei aparente.
   - Desi Tu iei infatisarea unui Prunc, eu vad in Tine pe Domnul Domnilor, nemuritor si vesnic, pe care spiritele pure Il lauda zi si noapte, pentru Care corurile serafimilor stralucesc de focul celei mai pure iubiri. O, Cristoase, o, Isuse, doresc sa-i depasesc in iubirea mea pentru Tine. Va cer iertare, spirite pure, ca indraznesc sa ma compar cu voi. Eu, aceasta prapastie de mizerie, acest abis de mizerie, dar Tu, o, Dumnezeule, care esti un abis de nepatruns de  milostivire, absoarbe-ma, asa cum arsita soarelui absoarbe o picatura de roua. Iubirea Ta copleseste orice abis. Ma simt nesfarsit de fericita de maretia Lui Dumnezeu. A vedea maretia Lui Dumnezeu - aceasta imi este de ajuns pentru a fi fericita intreaga vesnicie." (pr 334)

   " La un moment dat, vazandu-L pe Isus sub infatisarea unui prunc, L-am intrebat:
   - Isuse, de ce mi Te infatisezi sub aspectul unui prunc? In pofida a toate, eu vad in Tine pe Dumnezeul infinit, Creatorul meu si Domnul meu. 
   Isus mi-a raspuns ca, atata timp cat nu voi fi invatat simplitatea si umilinta, El va fi in relatie cu mine sub forma unui prunc." (pr 335)

   22.XII.1934 "Cand mi s-a intamplat sa fiu obligata sa merg sa ma spovedesc in timpul saptamanii, am dat peste confesorul meu care celebra Sfanta Liturghie. In timpul partii a treia a Sfintei Liturghii, L-am zarit pe Pruncul Isus, putin mai mic ca de obicei, si cu deosebirea ca avea o esarfa violeta, cand, de obicei, El poarta una alba." (pr 345)

   Miezul noptii, 25.XII.1934.  "Liturghia de la miezsul noptii. Inca de la inceputul Sfintei Liturghii, am simtit o mare reculegere interioara, bucuria mi-a inundat sufletul. In timpul ofertoriului, L-am vazut pe Isus pe altar, de o frrumusete fara seaman. Pruncul nu inceta sa priveasca la toata lumea, intinzand manutele Sale. In timpul elevatiei, Pruncul nu mai privea capela, ci spre Cer. Dupa elevatie, El ne-a privit din nou, dar aceasta a durat putin caci, ca de obicei, El a fost frant de preot si mancat. Dar El avea deja o asarfa alba. A doua zi am vazut acelasi lucru, iar in ziua urmatoare, la fel. Bucuria pe care o aveam in suflet este dificil de exprimat. Aceasta viziune s-a repetat in timpul celor trei Sfinte Liturghii, ca la prima." (pr 347)

   2 februarie 1936. "In dimineata asta, cand m-am trezit la sunetul clopotelului, m-a cuprins o mare somnolenta si neputandu-ma destepta, am sarit in apa rece si, peste duoa minute, somnolenta  m-a parasit. Cand am ajuns la meditatie, o sumedenie de ganduri absurde mi se ingramadeau in cap, si m-am luptat cu ele pe parcursul intregii meditatii. A fost la fel si in timpul rugaciunii, dar cand a inceput Sfanta Liturghie, o neobisnuita tacere si bucurie mi-au cuprins sufletul. Am vazut-O atunci pe Preasfanta Mama cu Pruncul Isus si pe "Dziadunio" ("Bunicul", asa il numea Sora Faustina pe Sfantul Iosif. Traditia il reprezinta ca pe un batran. Sora Faustina se serveste si ea de aceasta definitie - n.ed.) care era in picioare in spatele Sfintei Fecioare. Preasfanta Mama mi-a spus: Iata comoara Mea cea mai pretioasa. Si mi L-a intins pe Pruncul Isus. Cand L-am luat pe Pruncul Isus in brate, Mama Lui Dumnezeu si Sfantul Iosif au disparut si am ramas singura cu Pruncul Isus. (pr 608)
   I-am spus:  Eu stiu ca Tu esti Domnul meu si Creatorul meu, desi esti atat de mic. Isus Si-a intins manutele si m-a privit cu un zambet - spiritul meu era plin de o bucurie fara seaman. Si deodata, Isus a disparut, era momentul  sfintei Impartasanii. Imediat dupa aceea, m-am dus sa ma impartasesc impreuna cu celelalte surori, cu sufletul induiosat. Dupa sfanta Impartasanie, am auzit in sufletul meu aceste cuvinte:  Eu sunt in inima ta. Acelasi pe care L-ai tinut in bratele tale." (pr 609)

   "Pruncul Isus, in timpul Sfintei Liturghii, este bucuria sufletului meu. Adeseori, distanta nu exista - eu vad un preot care-L face sa vina." (pr 829)

 "Astept Craciunul cu mare dor, impartasesc aceasta asteptare cu Preasfanta Mama. 
O, Lumina eterna care vii pe acest pamant, lumineaza-mi sufletul si intareste-mi vointa ca sa nu cedez in momentele de grea incercare!  Lumina Ta sa risipeasca toate umbrele indoielii, atotputernicia Ta sa actioneze prin mine. Am incredere in Tine, o, Lumina necreata. Tu, Pruncule Isus, esti pentru mine un model pentru  a indeplini vointa Tatalui Tau, Tu, care ai spus: Eu voi indeplini vointa ta,  fa ca si Eu sa stiu sa indeplinesc fidel vointa divina in toate. O, Pruncule Divin,  da-mi acest har." (pr 830)

   " Astazi, in timpul Sfintei Liturghii, L-am vazut langa genuflexorul meu pe Pruncul Isus care parea sa aiba un an, si El mi-a cerut sa-l iau in brate. Dupa ce L-am luat in brate, El s-a cuibarit langa inima mea si mi-a spus: 
   - Eu ma simt bine langa inima ta.
   - Desi Tu esti atat de mic, eu stiu, totusi,  ca Tu esti Dumnezeu. - De ce iei infatisarea unui prunc pentru a fi in relatie cu mine?
   - Pentru ca vreau sa te invat copilaria spiritului. Vreau sa fii foarte mica, fiindca atunci cand esti foarte mica, Eu te port langa inima Mea asa cum tu Ma tii in aceste momente langa inima ta.  In clipa aceea am ramas singura, dar nimeni nu poate concepe induiosarea sufletului meu, eram cufundata cu totul in Dumnezeu -  ca buretele aruncat in mare..." (pr 1481)

                                           din "Micul Jurnal" - Sfanta Faustina Kowalska 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.