sâmbătă, 9 august 2014

UN ZIARIST CONVERTIT


   Aparitiile de la Medjugorje sunt apogeul tuturor miscarilor spirituale din zilele noastre. "Nu va fi sfarsitul lumii, ci al unei epoci".
   Sa intalnesti oameni care vin la Medjugorje, inseamna sa asculti cu adevarat, zi de zi, ceea ce-i pune in miscare: modul extraordinar in care izbucneste harul divin in viata persoanelor care devin ca regenerate. Este cazul unui ziarist american convertit, Michael H. Brown, care a scris si carti de antropologie, ecologie si stiinte sociale, "iar acum - spune el -  scriu despre Maica Domnului si despre actiunea Ei in lume." Despre aceasta ne vorbeste si cartea sa "Ora finala" pe care i-a oferit-o parintelui Slavko.
   Simplu pelerin, cu rozariul in mana si o traista cu ziare pe umar, a fost la Medjugorje la inceputul unui post al Pastelui, "pentru a incepe bine postul".
   R.: De ce interesele dvs. s-au schimbat total?
   M.H. Brown: Am trait, ca multi dintre colegii mei, in felul lumii, fara Dumnezeu. Dupa o viata de mizerie, m-am imbogatit treptat datorita muncii mele. Si nimic nu s-a schimbat pana in momentul unei experiente tulburatoare: am perceput, in timpul unui vis,  intr-un mod clar,  puterea raului, o adevarata prezenta a celui rau. Aceasta m-a determinat  sa frecventez biserica, unde mergeam doar in anumite ocazii. Acum merg in fiecare zi la Liturghie si, in locul golului dinainte, simt in mine o mare bogatie interioara si o mare pace. Contra agresivitatii raului care da tarcoale, ma apar constant cu rugaciunea. In Vinerea Sfanta a anului 1984 am trait experienta puternica a unei persoane care era aproape de mine: mi-am dat seama ca era Sfanta Fecioara, si de atunci m-am interesat numai de Ea. Am inceput sa aprofundez mesajele mariane de la Guadalupe, Lourdes, Fatima. Apoi am auzit vorbindu-se de Medjugorje, si in anul 1989 am venit aici.
   A veni la Medjugorje a fost ca si cum as fi inflacarat focul iubirii mele pentru Sfanta Fecioara. Am luat hotararea sa parcurg lumea pentru a vizita locurile unde a aparut Ea, atat cele recunoscute de Biserica, cat si cele nerecunoscute inca. Cunosc peste 30 in Rusia, Africa, America, Canada si, desigur, in Europa.
  R.: La ce concluzie ati ajuns?
   M.H. Brown: Desi vorbeste in mod diferit, peste tot Maria indeamna mereu la convertire, la Rozariu, la Sfanta Liturghie. Peste tot este, de asemenea, vorba despre secrete si despre suferintele care vor veni daca nu ne convertim. In toate aparitiile am notat acelasi cadru: ca acesta este un timp de indurare dupa care va urma un timp al dreptatii. Titlul cartii pe care am scris-o, ("The final hour" - "Ora finala") mi-a fost inspirat in timpul Liturghiei, cand am auzit cuvintele din prima scrisoare a Sf. Ioan: "Copii, este ceasul de pe urma...". Acest titlu este pentru mine ultima ora a Indurarii Divine, dar si ultima ora a puterii satanei. De altfel, este usor sa-ti dai seama, in toate aparitiile, de lupta dusa de Sfanta Fecioara si de semintia Ei contra puterii intunericului si a  raului, contra satanei. Trebuie sa trecem prin timpul purificarii. Nu este vorba de sfarsitul lumii, ci de sfarsitul unei ere.
   Confruntand toate aparitiile cu mesajele lor, se poate vorbi despre sfarsitul acestui timp dupa care va veni o era noua, in care va fi mai evidenta prezenta Lui Isus in lume.
   R.: Cum vedeti Medjugorje in comparatie cu celelalte aparitii?
   M.H. Brown: Pentru mine este o culme a tuturor evenimentelor spirituale din zilele noastre. Am convingerea ca aparitiile de la Medjugorje sunt cele mai mari si mai importante din toata istoria aparitiilor mariane. Mesajele si-au croit cale printre cele mai mari piedici. Si aceasta, pe langa faptul ca este un semn evident al autenticitatii, a atras atentia asupra acestor evenimente care altfel ar fi fost putin cunoscute. Invitatia Sfintei Fecioare la rugaciune pentru pacatosi si pentru convertirea lor sunt semnele grijii Ei de Mama pentru lumea intreaga, si au avut un ecou special in America. Multi americani au venit la Medjugorje si au primit mesajele cu entuziasm. Si aceasta este speranta noastra in marea de intuneric spiritual si decadenta morala in care traim. Ca urmare a pelerinajelor, sunt multe convertiri, semn ca Dumnezeu nu ne-a uitat. Multi isi dau seama ca nu pot trai ocupandu-se numai de propria bunastare. 
   Este important ca toti sa ia in serios mesajele Mariei. Razboiul din  Bosnia nu a fost important doar pentru ei: razboiul a fost un avertisment pentru toti, si mesajul de pace este adresat tuturor.
                                                    "Nasa Ognjista"  - "Ecoul din Medjugorje"  nr.7-8

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.