vineri, 5 aprilie 2013

O invitatie generoasa

                 de Sora Emmanuel
   In timpul unei misiuni, intr-un sat uitat, din vasta Polonie, am intalnit cativa tineri de 18 - 20 de ani. Parohia lor ma invitase se vorbesc despre mesajele Sfintei Fecioare la Medjugorje, iar ei m-au bombardat cu intrebari practice. Erau insetati sa stie cat mai multe despre Medjugorje. La fiecare nou mesaj pe care-l expuneam, bucuria lor crestea si fiecare nou aspect al evenimentelor din Medjugorje ii incanta. Dar mi s-a sfasiat inima cand mi-au spus cu tristete: "Pacat, nu vom  putea merge acolo niciodata...!"
   ...Prea saraci. Nu au posibilitatea sa-si plateasca pasaportul necesar, nici biletele dus-intors pentru Bosnia-Hertegovina si nici cheltuielile de sedere. Pentru ca sa manance suficient, ei trebuie deja sa duca o lupta dura. Medjugorje? Un vis irealizabil!
   Nu ma pot stapani, si ma aud spunandu-le:
   - "Bineinteles ca veti merge acolo! La Medjugorje, Mama Lui Dumnezeu este Cea care invita! Sunteti copiii Ei, nu-i asa? Atunci, Ea va avea grija de toate, puteti avea incredere in Ea."
   Tinerii ma privesc ca si cum le-as fi dat o lovitura in cap.
   - " Vorbiti-I simplu, ca si mamei voastre.  Atingeti-O direct in inima! Spuneti-I, de exemplu: Mama, pana acum ai invitat milioane dintre copiii Tai sa vina la Medjugorje ca sa se converteasca, iar pe mine inca nu m-ai invitat. De ce? M-ai uitat? Crezi ca eu n-am nevoie sa-mi schimb viata? Deci, Te rog invita-ma! Si pentru ca esti Mama mea, ei bine, banii sunt problema Ta. Eu iti multumesc anticipat!
   Nu vad cum Inima Sa de Mama ar putea rezista la aceste cuvinte, fara sa cedeze... Insa, atentie: ceea ce conteaza cel mai mult, din partea voastra,  este sa aveti o incredere absoluta in iubirea Ei fata de voi. OK?"

   Efectul nu s-a lasat deloc asteptat. Vara urmatoare, ii intalnesc pe treptele din fata bisericii Sfantul Iacob si fiecare din ei imi spune povestea sa: cum si-a facut rost de bani, cum si-a obtinut pasaportul etc. Sfanta Fecioara si-a folosit imaginatia pentru a atinge inima fiecaruia. Polonezii mei se scalda in fericire!
   Da, la Medjugorje, Mama Lui Dumnezeu este Cea care invita. Si cum Ea e MAMA TUTUROR OAMENILOR, vedem sosind la liturghia  de seara, cel mai heteroclit ansamblu de rase, popoare si limbi, stiluri si genuri umane, pe care pamantul le-a strans impreuna vreodata. Toti acesti oameni stau unul langa celalalt si se saluta amabil. Unii dintre acesti "invitati" marturisesc o anumita confuzie:
   - "N-am putut sa rezist, spun ei, ceva ma impingea sa vin la Medjugorje! Am ajuns ieri dar, sincer, nu stiu de loc de ce am venit aici?!"
   Raspunsul este clar:
   - Daca nu sti, nu te nelinisti, Sfanta Fecioara stie! Doar urmeaza programul ca si ceilalti si vei vedea. Nu vei pleca asa cum ai venit.

                                                          Frizeria Sfintei Fecioare


   Denis Nolan (SUA) ne da marturia urmatoare:
   "Imi amintesc ca in urma cu cativa ani, la sfarsitul unei conferinte despre aparitiile Sfintei Fecioare de la Medjugorje, Sam  Belardinella a venit la mine si mi-a spus:
   - Pentru dumneavoastra e usor sa vorbiti... Eu nu sunt decat un sarman frizer si nu castig nici macar cat sa-mi platesc impozitele in fiecare an. De unde sa fac rost de bani pentru un bilet de avion pana la Medjugorje?
   Imi amintesc ca i-am raspuns:
   - Sam, doar cere-I Sfintei Fecioare! Si daca Ea nu-ti va da biletul, atunci Isus va fi atat de incantat da faptul ca cineva ii acorda atentie Ei, incat ti-l va da El Insusi!
   Doua saptamani mai tarziu, Sam vine la mine, complet uluit, cu o scrisoare in mana. Era de la Mark Bavaro, un fotbalist din echipa New York Giants (Sam il tundea pe Mark, cand acesta era student si juca pentru Universitatea Notre-Dame). Mark ii scria ca el si Suzie, sotia lui, au vrut sa mearga la Medjugorje, dar fiindca acum ea era insarcinata, nu mai puteau pleca. In plic, el ii trimisese cele doua rozare ale lor, si urmatoarele cuvinte: Sam, poti, te rog, sa ne faci un serviciu? Desigur, daca nu poti, voi intelege! Ti-am pus in acest plic si un cec de 2000 de dolari. Ati putea merge, tu si sotia ta, la Medjugorje si sa duceti rozarele noastre, pentru ca Sfanta Fecioara sa le binecuvanteze?
   Dupa reintoarcerea de la Medjugorje, Sam a pus o statuie a Sfintei Fecioare in frizeria sa, si le-a interzis tuturor clientilor sa mai spuna vreo gluma necuviincioasa sau sa foloseasca cuvinte deplasate. Din ziua aceea, salonul sau de frizerie a ramas cunoscut ca "Salonul Sfintei Fecioare"!
   Sam recunoaste ca, inainte de pelerinajul sau la Medjugorje, daca duminica ar fi trebuit sa aleaga intre a da drumul porumbeilor sai sa zboare, sau a merge la Liturghie, in mod sigur ar fi ales porumbeii.
   Au trecut 15 ani de la acea calatorie la Medjugorje si, de atunci incoace, nu numai ca participa la Liturghie in fiecare duminica, ci in fiecare dimineata el slujeste cu fidelitate, la Liturghia de la ora 6,45!"

                                                         Cati au fost prezenti??


   In 24 iunie 1982, spre marea uimire a localnicilor, micul catun al Medjugorje-lui este invadat pe neasteptate de o multime imensa. Sfanta Fecioara a ales data de 25 iunie pentru a sarbatori Aniversarea aparitiilor si vestea s-a imprastiat in toate partile. 
   In acea zi,  Ruzka Pavlovic, sora mai mare a Marijei, vede pentru prima oara o multime de straini, amestecandu-se cu poporul croat. Ea este atat de impresionata de acest lucru incat incearca sa socoteasca in cap, numarul pelerinilor, ca sa-si imprime mai bine in memorie maretia evenimentului.  Germani, italieni, austieci, francezi,  americani... chiar si aceste popoare "libere" au venit in numar mare, ca s-O venereze pe Sfanta lor Fecioara. Ei ii vine ideea sa le spuna, sorei sale Marija si Vickai:
   - De ce nu O intrebati pe Sfanta Fecioara cati oameni au venit pentru aniversare?
   Chiar in acea seara, Marija O intreaba pe Sfanta Fecioara, si spre marea sa surpriza, in nici o secunda, Aceasta ii da raspunsul. Calm, asa cum se anunta o statistica, Sfanta Fecioara ii spune numarul exact al participantilor.
   Unii ar putea clasa aceasta intamplare printre faptele diverse. Dimpotriva, eu o vad ca pe un mesaj pentru mame si, prin extindere, pentru fiecare dintre noi. Vizionarei Marija-i place sa ne aminteasca faptul ca, daca un pelerin vine la Medjugorje, este pentru ca Sfanta Fecioara l-a invitat. Bineinteles ca si el a contribuit la a face posibila calatoria, dar - fie ca este constient sau nu de acest lucru - venirea sa la Medjugorje rezulta dintr-o invitatie personala facuta de Mama sa din Cer.
   Altfel spus, Sfanta Fecioara stie foarte bine pe cine, dintre copiii Ei, l-a invitat, Ea il cunoaste dupa nume, stie de asemenea de ce l-a invitat si ceea ce a pregatit pentru el. Dar, Ea stie si cine n-a raspuns la  chemarea Ei! Ne-am imaginat vreodata sentimentele Inimii Sale materne atunci cand un grup soseste la Medjugorje? Cata bucurie pentru Ea sa-Si poata imparti darurile ceresti tuturor celor care au raspuns invitatiei Sale, insa, cata durere cand vede ca trebuie sa reimpacheteze o parte din daruri! Da, unii invitati au facut pe surzii si sunt declarati absenti in Oaza Sa de Pace.
   Ruzka rade fericita cand imi povesteste evenimentul din 24 iunie 1982 si mica sa "intrebare-raspuns" pusa Sfintei Fecioare.  Mi-e teama, insa,  ca i-am zguduit putin bucuria cand i-am zis:
   - Sfanta Fecioara i-a spus Marijei si cati dintre invitatii Sai, lipseau??

                                                    "Copilul Ascuns din Medjugorje", de Sora Emmanuel

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.