joi, 10 ianuarie 2013

O, bunule Sfinte Iosif!

de Sora Emmanuel

   Sfantul Iosif este Presedintele ceresc al apostolatului nostru pentru Medjugorje. Iar pentru a-l conduce bine, ne trebuie acest sfant eficient, plin de iubire si... de umor!

   Pisica
   In 1998, in timpul unei misiuni in Polonia, prietenii mei mi-au povestit aceasta intamplare:
   In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, niste surori poloneze conduceau un orfelinat in Varsovia. Poporul era foarte sarac, iar aceste surori traiau din Providenta  Divina.
   Intr-o zi, li s-a terminat laptele pentru orfani si acest fapt ameninta grav sanatatea copiilor. Ce era de facut? In aceasta situatie dificila, Maica Superioara ii ceru bucataresei, sora Ewa, sa-i scrie Sfantului Iosif o petitie si s-o aseze in spatele icoanei sale, conform obiceiului comunitatii. ( Obiceiul acesta consta in a scrie o cerere - de multe ori reprezentata printr-un desen -  cu ceea ce aveau nevoie, si a o depune langa icoana Sfantului Iosif ).
   In fata foii albe, sora Ewa este foarte confuza: cum sa reprezinte laptele, care si acesta era alb ca si foaia?  Cu toate acestea, ea se executa asa cum poate.
   Ziua urmatoare, un localnic bate la usa manastirii. El vrea sa le salute pe surori si sa le aduca un cadou. Ele se bucura la gandul ca poate le soseste laptele solicitat Sfantului Iosif!  Insa, spre marea lor surpriza, cat si dezamagire, vad ca vizitatorul le ofera cadou o pisica, o simpla pisica... cam ciudat pentru un cadou!
   Vizitatorul le intreaba:
   - "Aveti nevoie de ceva anume?"
   - "Da, mai ales de lapte!" raspund surorile in cor.
   - "Lapte?" exclama vizitatorul. "Dar eu am mult lapte! Vi-l aduc cat de repede!"
   Laptele este livrat chiar in aceeasi zi. Dar Maica Superioara ramane intrigata de povestea cu pisica. Ii cere bucataresei sa-i arate petitia asezata la icoana Sfantului Iosif. Vazand desenul, ea izbucneste in ras. De fapt, sora Ewa desenase o pisica ce sorbea lapte dintr-o strachina! 
   In bunatatea sa, Sfantul Iosif le-a implinit cererea: prima data le-a dat pisica si, apoi, laptele... ca bonus!

   O binecuvantare cu ulei
   Kim C. nu este practicanta, are 23 de ani si se pare ca nu este interesata de loc de Dumnezeu. Este o fata foarte dotata, sensibila, hotarata, draguta, iar in martie 2005 ea accepta propunerea pe care i-o fac parintii sai: sa insoteasca o familie de prieteni la Medjugorje, nu pentru a face un pelerinaj acolo, ci pentru a avea grija de cei trei copii mici ai acestora. Kim este innebunita dupa copii. Asadar, parintii ei au gasit acest mijloc ca sa o faca sa se scalde macar cateva zile in harurile de la Medjugorje. Din adancul Californiei lor natale, ei se roaga pentru ca inima fiicei lor sa fie atinsa de aceasta Oaza de Pace.
   In ultima zi a pelerinajului la Medjugorje, draga noastra Kim le spune prietenilor sai, cu un zambet cochet: "Am fost incantata sa am grija de copii, incantata sa va vad ca va bucurati de sederea voastra aici, dar as vrea sa beneficiez si eu putin de Medjugorje; ar fi posibil sa schimb data intoarcerii mele? As putea ramane inca o saptamana sau doua, chiar as dori sa stiu mai multe despre acest loc care imi pare foarte special..." Kim nu a participat la nimic cu prietenii ei, absolut la nimic, nici la Liturghie, nici la urcarea pe colina, nici la intalnirea cu vizionarii; un black-out total! De ce vrea sa ramana? Aici, observam secretul Sfintei Fecioare si arta unei Mame, care stie sa ajunga la copilul Ei, prim mica, cea mai mica, portita ramasa deschisa...
   David L., liderul grupului, mi-a cerut s-o iau pe Kim la noi (Comunitatea Fericirilor)  cateva zile. "OK" i-am zis.  De atunci, biletul de intoarcere a lui Kim a fost amanat de trei ori!
   Acum, un an mai tarziu, biletul nu mai este valabil! Kim s-a cufundat atat de adanc in harurile de la Medjugorje, incat nu vrea sa plece fara sa primeasca mai intai un semn interior foarte clar de la Sfanta Fecioara, cand va fi momentul sa plece, timpul ales de Dumnezeu ca ea sa plece. Inima-i este larg deschisa. Pas cu pas, ea se minuneaza de tot, ca o logodnica care descopera cu bucurie noi insusiri ale iubitului ei si care savureaza bucuria de a trai in prezenta acestuia. Dintre descoperirile ei, cel mai mult a fascinat-o o  influenta atat de directa a sfintilor si a ingerilor nostri pazitori in viata noastra de zi cu zi. Nu voi uita niciodata cand, pentru prima data, tandretea Sfantului Iosif i-a cucerit inima.
   In acea dimineata, trebuie sa marturisesc ca Crissey (Crissey Zaums, asistenta americana a sorei Emmanuel in Medjugorje) si Kim au sosit la oficierea Laudelor, putin contrariate. La noi, in casa comunitatii, nu cumparam niciodata anumite produse, pentru simplul fapt ca sunt scumpe si ca insusi Sfantul Iosif este insarcinat sa se ocupe de ele! Uleiul de masline extrafin face parte dintre aceste produse. Deci, nu aveam acest ulei pentru masa de pranz din acea zi, un pranz festiv pe care trebuia sa-l pregatim pentru oaspetii nostri. Krissy si Kim au incercat sa ma convinga sa fac o exceptie de la regula si sa-l cumpar, dar raspunsul meu le-a deceptionat:
    - "Ulei de masline? Nici o problema. Ne vom ruga Sfantului Iosif, el vede nevoile noastre!"
   Pentru Kim, aceasta legatura cereasca era una  din cele mai ireale, asa ca a pronuntat un curajos "Amin!" atunci cand i-am adresat Sfantului Iosif cererile noastre, ulei si alte necesitati, asa cum o facem in fiecare dimineata!
   Dupa Laude, in bucatarie ne astepta o cafea buna, calda, insa nu era singura!  O frumoasa sticla de ulei de masline, din Italia,  se afla in spatele usii de la intrare, cu aceste cuvinte scrise in graba: "Nu vrem sa va deranjam rugaciunea, ne vom intoarce mai tarziu! Prietenii vostri din Verona."
   Kim a fost atat de socata, incat a trebuit sa se aseze. Isi scutura capul, nemaistiind ce sa faca, sa rada sau sa planga.
   - "Sti, conchide ea, In Statele Unite, nu se cunosc aceste lucruri, nu stim nimic despre aceste lucruri! Daca oamenii ar asti! Nu avem nici o idee despre ceea ce inseamna sa traiesti cu Dumnezeu!"
   Trebuie sa recunoastem ca, in acea zi, Sfantul Iosif a dat lovitura cu Kim: prin uleiul de masline extrafin... el a intredeschis pentru ea splendidul mister al Comuniunii Sfintilor!

   Tamplarul din Varsovia
   Sfantul Iosif lucreaza prea bine ca sa raman ignorat!  Iata frumoasa marturie a Marysiei S., prietena mea din Varsovia, care este foarte dedicata Medjugorje-lui:

   "Cu patru ani in urma, sora Emmanuel mi-a dat o icoana a Sfantului Iosif, spunandu-mi:
    -< Nu te rogi niciodata lui?!  Dar este un sfant extraordinar! Ia-l ca prieten, vei vedea, te va ajuta mult! >
   Bogdan, cu mine si cu cei doi copii ai nostri, aveam nevoie de o casa deoarece apostolatul nostru pentru Sfanta Fecioara, necesita tot mai mult spatiu. Insa, noi aveam prea putini bani ca sa cumparam una. Urmand sfaturile sorei Emmanuel, plina de incredere si de speranta, 
i-am scris o scrisoare Sfantului Iosif, am asezat-o in spatele icoanei lui si am inceput o novena. Au trecut cateva luni... si nimic!!
   Parintele meu spiritual mi-a spus atunci:
   -  <Sfantul Iosif este un tamplar, un om foarte practic. Ar trebui, mai degraba, sa-i desenezi casa pe care doresti s-o gasesti.>
   Asadar, am facut un desen exact al casei, vazut din exterior, si l-am asezat in spatele icoanei.
   Au trecut cateva luni... si nimic!! I-am spus parintelui meu spiritual ca, in mod evident, Sfantul Iosif nu ma iubeste, dar el a ripostat:
   - < De vreme ce Sfantul Iosif nu te-a ascultat, fara indoiala este pentru ca, fiind  Tata de familie, el vrea sa trateze aceasta treaba direct cu un alt tata de familie. Cere-i sotului tau sa-i transfere el insusi aceasta cerere Sfantului Iosif: se vor intelege ca intre tati! >
   Bogdan s-a conformat chiar in acea zi si, in cursul acelei saptamani, am gasit casa! Evident, Sfantul Iosif a dorit sa-l incurajeze pe Bogdan in rolul sau de cap de familie. Casa a costat exact suma de care dispuneam, insa valoarea ei reala era mult mai mare. Avea toate camerele pe care le-am cerut, chiar si beciul si podul, iar exteriorul reproducea desenul pe care-l facusem...! Ca un bun tamplar, Sfantul Iosif a ales-o toata din lemn si nu orice lemn, ci din stejar! Examinand geamurile si usile am constatat, cu un suras, ca finisajele au fost facute ingenios si erau in stare perfecta. La intrare am fost intampinati de tabloul Inimii Preasfinte a Lui Isus si cel al Inimii Neprihanite a Mariei. De fapt, la Medjugorje, Sfanta Fecioara ne cere sa asezam aceste imagini in casele noastre. De asemenea, se mai afla si o imagine veche a micutei Tereza, un "semn cu ochiul" privind legatura noastra spirituala cu Franta.
   Ani de zile, fosta proprietara folosise una din camere ca si camera de rugaciune, nu trebuia decat sa reincepem, si sa reaprindem lumanarile! De fapt, aceasta doamna, foarte bolnava, s-a rugat ore in sir in fata icoanei Sfintei Fecioare din Czestochowa, oferindu-si suferintele zi si noapte.
   Una alt "semn cu ochiul" pe care ni l-a facut, ca sa nu uitam mesajul sotiei Sale, Maria, despre post: Sfantul Iosif a prevazut si cuptorul pentru paine. O paine de casa delicioasa poate fi un ajutor in a persevera cu postul, doua zile pe saptamana!
   Un preot ne-a adus din Ierusalim, un tablou care-l reprezinta pe Sfantul Iosif veghind peste Sfanta Familie. El are un loc de onoare la intrare, fiindca familia noastra se afla de acum sub protectia sa.
   Casa este aproape de Varsovia, in mijlocul naturii, iar scoala la care merg copiii este mai buna decat cea din  Varsovia."

   Iar noi, ce planuri avem pentru viata noastra?
   Sfantul Iosif este sfantul de care avem nevoie pentru a deveni entuziasti de viata si de darul vietii. ca un bun arhitect, abil, meticulos, curajos in lucru, el ne ajuta sa ne reorganizam viata si s-o adaptam planului pe care Dumnezeu il are cu noi, fiindca el este un drept (just) prin excelenta, adica, pentru iudeii din acea vreme, un om care-si "ajusta" intreaga viata la Dumnezeu. Aceasta nu are nici o legatura cu Ministerul noastru de Justitie! Vietile noastre au atata nevoie de a fi reajustate in Dumnezeu.
    Acest mare expert al planurilor Lui Dumnezeu, a fost ales de catre Tatal Ceresc pentru a asista cresterea Lui Isus, si pentru a insoti cresterea noastra!
   Sfantul Iosif ar fi foarte fericit sa-si continue rolul sau printre noi, mai ales printre cei care vor din toata inima sa traiasca mesajele sotiei sale, Myriam!

   Groaza diavolilor
   Sfanta Caterina Laboure era pe moarte in Rue du Bac, la Paris. Sfanta Fecioara i-a dat acesteia Medalia Miraculoasa. Caterina era cunoscuta ca "Sfanta tacerii". Foarte putine dintre cuvintele sale au fost inregistrate, insa stim ca,  cu putin inainte moartea sa, nepotii si nepoatele sale au intrebat-o:
   - "Matusa, cui sa ne rugam in momentul mortii tale?"
   - "Groazei diavolilor!  a raspuns ea (citand un titlu preluat din Litania Sfantului Iosif). Si cand demonul incearca sa va dicteze ganduri de necuratie, de ura, de invidie, de minciuna... spuneti aceasta scurta rugaciune: Sfinte Iosif, groaza diavolilor,  ocroteste-ma!" si spuneti-o pe fiecare deget de la mana. Atunci Sfantul Iosif va ingheta aceste ganduri. Asta e tot! Dar ele se vor intoarce, si atunci tratati-le in acelasi fel: Sfinte Iosif, groaza diavolilor, ocroteste-ma! Repetati aceasta de atatea ori, cate degete aveti la maini si astfel veti invinge in lupta."

   El este atat de tandru
   Vicka (vizionara de la Medjugorje) ne repeta adeseori: "Nu va fie frica, ajunge doar sa cereti!"  
   Sfantul Iosif are multe haruri in stoc. Este o bucurie pentru el ca sa-l sprijine  pe cel care-l invoca cu prietenie si incredere, fie pentru a-i proteja familia de destramare, fie pentru a intelege ce alegere sa faca in fata unei situatii dificile, pentru a invinge atacurile celui Rau, pentru a proteja un copil de necuratie, pentru a reconstrui armonia intr-o persoana ranita de viata, pentru a nu mai intarzia un "DA" la chemarea Lui Dumnezeu, pentru a persevera in rugaciune in mijlocul unei lumi ostile, pentru a-si castiga traiul printr-o munca ce aduce pacea, pentru a da marturie tuturor despre caritatea si bucuria Lui Dumnezeu, pentru a oferi, in pace, o suferinta, sau pentru a trai o mare iubire cu Sfanta Fecioara... pe scurt, pentru a merge cu umilinta si in mod sigur, pe drumul sfintenie!
   Ceea ce ma frapeaza la Sfantul Iosif, este tandretea sa. El cedeaza ca un copil, in fata unei inimi pline de incredere. Intr-o zi, am inceput o novena la Sfantul Iosif pentru ca aveam nevoie de o masina pentru Medjugorje. I-am precizat: " Este pentru a o servi mai bine pe sotia ta, aici unde apare." Nu era oare un caz de forta majora?  M-am gandit ca ma va asculta din iubire fata de Ea! Intr-adevar, masin a sosit in a noua zi a novenei. Dar, o fata, afland despre aceasta intamplare, si-a spus ca ea nu poate folosi acelasi argument pentru a-l convinde pe sfantul Iosif. De fapt, ea avea nevoie de o masina doar pentru a merge cu ea la lucru, la o firma care nu prea avea nimic crestin. Cu toate acestea, contand pe bunatatea sfantului, ea a facut, totusi, novena. Nu-i venea sa creada ochilor, cand masina i-a sosit in mod providential, avand marimea pe care si-o dorise! In acea zi, am descoperit un nou aspect al personalitatii Sfantului Iosif: gratuitatea tandretei sale pentru noi!
   As putea scrie o carte intreaga despre bunatatea Sfantului Iosif, insa acum prefer sa va ofer o rugaciune frumoasa. In acest fel, fiecare dintre noi va avea ocazia de a-i multumi acestui sfant, pentru generozitatea pe care i-a aratat-o i viata sa proprie!

                                                    Preamarite Sfinte Iosif, sotul Mariei,
   Prin Preasfanta Inima a Lui Isus si a Inimii Neprihanite a Mariei, te imploram, acorda-ne 
   protectia ta paterna!
   O, tu, a carui putere se extinde la toate nevoile noastre
   si care sti sa faci posibile lucrurile cele mai imposibile,
   deschide-ti ochii tai de tata, asupra grijilor copiilor tai.
   In greutatile si durerea care ne apasa,
   alergam la tine cu incredere.
   Binevoieste sa iei sub carmuirea ta milostiva,
   aceasta nevoie importanta si dificila, care este cauza ingrijorarii noastre (se mentioneaza 
   aici nevoile noastre)
   Fa ca rezultatul sau fericit sa fie spre Gloria Lui Dumnezeu
   si pentru binele servilor Sai devotati.
   O, tu, care nu ai fost niciodata invocat in van, iubite Sfinte Iosif,
   tu, care ai o trecere atat de mare in fata Lui Dumnezeu
   incat s-a putut spune:
   "In Cer, Sfantul Iosif mai degraba porunceste decat cere",
   Tata iubitor, roaga-L pe Isus pentru noi, roag-O pe Maria pentru noi.
   Fii avocatul nostru in fata acestui Fiu Divin al carui tata nutritor atat de atent,
   atat de iubitor si protector fidel ai fost aici pe pamant.
   Fii avocatul nostru in fata Mariei,
   al carei sot atat de iubitor si iubit cu tandrete ai fost.
   Adauga la toate gloriile tale, aceea de a castiga dificila cauza pe care ti-o incredintam.
   Credem, da, credem ca tu poti sa ne implinesti cererile,
   eliberandu-ne de durerile care  ne impovareaza si de amaraciunile
   de care sufletul nostru este coplesit.
   In plus, avem incredere ferma ca nu vei omite
   nimic care sa fie spre folosul nefericitilor ce te implora.
   Prosternati cu umilinta la picioarele tale,
   bunule Sfinte Iosif te rugam fie-ti mila de gemetele si de lacrimile noastre.
   Acopera-ne cu mantia indurarilor tale
   si binecuvanteaza-ne. Amin.
                             (Sfantul Francisc de Sales)

                           Sora Emmanuel Maillard - "Copilul ascuns din Medjugorje"

2 comentarii:

  1. Draga mea,Daniela am cititi si aseara aici si rugaciunea am copiat-o cu gandul sa mai ajute multe inimi Sfantul Iosif,atata este de frumos si de simntitor tot....ca simnti ca te topesti in IUBIRE.
    Iti mutumesc pentru tot ce pui aici draga mea pentru fiecare cuvant in parte iti multumeste inima mea.
    ti-am mai scris un mesaj...dar nu l-am mai gasit...inaite aveai aici in partea dreapta de unde luai mesajele acum nu se mai poate sau nu mai stiu eu...poate ma poti ajuta.
    Te iubesc scumpa mea..poate reusesti sa vii la Nusfalau intuna din aceste zile din febr...eu am de cand sa ma duc in toate zilele sa profit intens la chemarea Maicutei noastre...
    O noapte binecuvantata sa ai IUBIRE,IUBIREA sa vina peste tine incat sa simnti ca te topesti in Ea.
    Laudat sa fie Isus si Maria!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Silvia, a aparut o eroare in gadget-ul care afisa comentariile recente, si nu mai apar in dreapta ultimele comentarii, de accea ca sa poti vedea raspunsurile mele, trebuie sa mergi la postarea unde ai facut comentariul. O sa-ti explic cum poti sa faci acest lucru. Eu am raspuns comentariului la care faci tu referire, am sa-ti explic cum poti sa ajungi la postarea cu comentariul tau si raspunsul meu.

    Iti recopiez aici raspunsul meu, pana cand ai sa intri tu sa-l gasesti:
    8 ianuarie 2013, 18:28
    Tu mereu imi scri cuvinte atat de frumoase, draga Silvia. Ai un suflet si o inima buna, sa transmiti tuturor din bunatatea ta, asa cum imi transmiti mie!
    Ma bucur ca vei merge pe Muntele Sfintei Treimi. Eu deocamdata nu voi putea merge, poate mai in primavara. Mama este batrana si dependenta de noi, nu prea putem sa o lasam multe ore singura. De obicei cand mergeam la Nusfalau, lasam pe cineva cu ea, insa este destul de greu sa deranjez straini, pentru ca nu am rude in apropiere.
    Dumnezeu va lucra, si daca este Voia Lui, o sa ajungem din nou acolo. Pana atunci, ia-ma tu cu tine, in inima ta, si incredinteaza-ma Sfintei Treimi. Esti o mesagera in care am deplina incredere. Isus si Sfanta Fecioara sa te binecuvanteze impreuna cu toti cei dragi ai tai.

    Te imbratisez cu mare drag.

    Laudat sa fie Isus si Maria!

    Raspunsul de mai sus il poti gasi daca mergi la postarea la care este facut, astfel: in partea dreapta (unde este imaginea cu inimioara in palma) scrie daniela vizualizati profilul meu complet. Sub aceasta, vei gasi o casuta mica deasupra careia scrie: cautati pe acest blog...
    Scri in casuta respectiva: Micheline Boisvert - DARUL LACRIMILOR PENTRU INDIFERENTA FATA DE EUHARISTIE (acesta este titlul postarii), dupa ce ai scris in casuta, apasa in dreapta unde scrie: cautare. O sa-ti apara atunci un chenar cu titlul postarii respective, apesi pe el ca sa intri in postarea unde vei gasi comentariul tau si raspunsul meu.
    Ca sa gasesti raspunsurile mele, trebuie sa stii la care postare ai facut comentariul. Era simplu cand apareau in dreapta comentariile recente dar, pana se remediaza problema, doar asta este metoda.

    Te imbratisez cu mare drag si eu, draga Silvia.

    Laudat sa fie Isus si Mariaa!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.