luni, 31 decembrie 2012

Noul an va fi bun, daca noi vom fi buni !


 
    Suntem fascinati de vietile sfintilor, ne impresioneaza, uneori pana la lacrimi, vietile misticilor, vieti jertfite de bunavoie pentru salvarea oamenilor, pentru salvarea omenirii.
    Ne intrebam insa putin, daca nu deloc, care ar trebui sa fie contributia noastra la salvarea omenirii. 
   ... Nu sunt vorbe mari. Inca inainte de a ne naste, inca din vesnicie, cand Dumnezeu a planuit trimiterea noastra in pelerinaj pe acest pamant, am avut fiecare  incredintata o misiune. Daca aceasta misiune a fost perceputa sau nu, a fost acceptata sau respinsa, putem sti, privind evenimentele care se petrec in lume... si vom avea raspunsul la felul cum fiecare in parte si toti impreuna participam cu iubire, din iubire si pentru iubire, la implinirea Planului Lui Dumnezeu.
   Daca in jurul meu totul este un dezastru, nu pe Dumnezeu trebuie sa-L invinuiesc, asa cum de cele mai multe ori oamenii o fac, ci este consecinta faptului ca L-am indepartat pe Dumnezeu din inima mea si daca nu l-am invitat, in schimb, pe cel rau in viata mea, i-am permis totusi, in mod mai mult sau mai putin constient, sa ocupe locul ramas gol.  De aici incep tristetile, temerile, nelinistile, neimplinirile, neajunsurile, nedreptatile, certurile, despartirile, violentele ... dezastrele.  
   Cu Dumnezeu in viata mea, in inima mea, in familia mea, in comunitatea mea, in tara mea, in lume va domni armonia, linistea sufleteasca, pacea, caritatea, iubirea.
  Candva, un preot imi spunea: "Daca fiecare om ar posti doar o singura zi  cu paine si apa, trecerea la Cerul Nou si Pamantul Nou s-ar face lin, fara suferinta (...)."
   Dar pentru ca asta nu se intampla, un manunchi de suflete sfinte - petale ale unui mistic  trandafir, multe dintre ele stiute doar de Dumnezeu, se ofera ca victime de reparare, fac sa intarzie Dreptatea Divina si atrag asupra celor drepti si nedrepti deopotriva, Indurarea Divina.
    Noul an poate fi mai bun, daca noi vom fi mai buni; poate fi mai bogat, daca noi ne vom imbogati cu harurile pe care Dumnezeu ni le trimite din abundenta si pe care, de cele mai multe ori, le lasam sa se piarda...; poate fi un an al pacii, daca in sufletele noastre va domni pacea Lui Dumnezeu - nealterabila si vesnica.
   Dar pentru a permite lucrarea Lui Dumnezeu in vietile noastre si in lume, va trebui sa raspundem precum Maria a facut-o la Bunavestire: FIE MIE DUPA CUVANTUL TAU!
    Va trebui sa-i spunem DA Lui Dumnezeu; va trebui sa-i spune NU satanei si tuturor formelor sale perfide de ispita; va trebui sa imbracam haina umilintei, sa nu ridicam privirea pentru a ne trufi ci doar pentru a privi cu speranta spre Cer; va trebui sa-i oferim o conditie mai buna aproapelui nostru, rupand din propria noastra bunastare;  va trebui sa ascultam, si nu doar sa ne facem ascultati, sa iertam si nu doar sa pretindem iertare, sa iubim si nu doar sa cerem iubire.
   Si, la sfarsitul anului care acum mijeste, sa stim ca bilantul va fi rezultatul propriei noastre contributii. Rezultatul va fi datorat de apropierea noastra de Dumnezeu si de acceptarea Planului Sau cu noi, sau, cauzat de prapastia pe care am creat-o intre noi si El.
   Astfel poate fi hotarat destinul omenirii.
   Contributia mea, a ta, a noastra, poate sa duca la inaltare, sau prabusire... 
    Eu nu vreau raul si stiu ca nici tu nu-l vrei! 
   Si eu si tu, noi toti suntem mici piese dintr-un mare puzzle pe care Dumnezeu il are in lucru pentru a desavarsi Planul Sau de Salvare, Planul Sau de Iubire, Planul Sau de Mantuire.
   Va fi important sa ocupam, in acest puzzle, locul pe care Dumnezeu ni l-a stabilit si nu cel pe care noi ni-l dorim. Astfel nu ne vom pune in pericol propria mantuire si pe cea a aproapelui nostru.

  Inchei cu urarea ca noul an sa nu fie asa cum il doresc eu, sau asa cum tu il doresti, ci asa cum Dumnezeu il vrea pentru mine, pentru tine, pentru noi.
  
  BINECUVANTAREA LUI DUMNEZEU SA VA INSOTEASCA IN NOUL AN SI IN INTREAGA  VIATA !

4 comentarii:

  1. Iarta-ma Iubire,nu am uitat de tine crede-ma...
    Din inima iti doresc un LA MULTI ANI FERICITI SI BINECUVANTATI!
    Sper ca esti bine draga mea Daniela,il rog pe Dumnezeu sa te Binecuvanteze cu Marea Sa Iubire Sfanta.
    Noapte Sfanta cu Ingerii alaturi!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, sunt bine, Silvia draga. Multumesc Lui Dumnezeu ca m-a invrednicit sa pasesc intr-un nou an. Stiu ca merite nu am, dar mai stiu si ca este infinita Iubirea si Indurarea Lui pentru noi, si cu aceasta incredere am pasit in noul an. Increderea ca ma va calauzi, ma va povatui, ma va intari in suferinte, ma va ridica din caderi. EL ESTE BUN!
    Iti doresc, draga Silvia, un an in care prezenta si ajutorul Domnului sa fie mereu cu tine, clipa de clipa si harurile Lui sa iti intareasca si mai mult credinta (care stiu ca este mare, puternica si de neclintit). Iti doresc sanatate si bucurii in Domnul.

    Te imbratisez cu drag.

    Laudat sa fie Isus si Maria!

    RăspundețiȘtergere
  3. "Vor chema numele meu asupra fiilor lui Israel şi eu îi voi binecuvânta."
    Citire din cartea Numerilor (6,22-27: Domnul i-a zis lui Moise: „Aron şi urmaşii lui să-i binecuvânteze pe fiii lui Israel cu aceste cuvinte: «Să te binecuvânteze Domnul şi să te păzească. Domnul să-şi lumineze faţa asupra ta şi să se îndure de tine. Domnul să-şi îndrepte faţa către tine şi să-ţi dăruiască pacea». Astfel să chemaţi numele meu asupra fiilor lui Israel şi eu Domnul îi voi binecuvânta".

    Draga Daniela,
    Cu siguranta chemarea pe care le-a adresat-o Isus tuturor sfintilor si atat de clar Sfintei Terezea de Calcutta: „Vino, fii lumina mea... fii focul meu de iubire” ne-o adreseaza tuturor. Sper sa reusim cu totii sa spunem un DA hotarat. Si ceea ce l-a invatat Domnul pe Moise... sa facem si noi in fiecare zi.
    Te imbratisez cu drag in Domnul si iti doresc un an nou cu belsug de haruri.
    Camelia

    Reflecţie
    “Maica Tereza a repetat neobosit: „Dumnezeu încă mai iubeşte lumea de astăzi prin tine şi prin mine”. Fie ca ea să ne însoţească acum pe noi din ceruri şi să ne ajute să fim lumina lui Dumnezeu, iubirea şi milostivirea sa în lume.”
    http://www.pastoratie.ro/index.php?option=com_jcalpro&extmode=view&extid=148

    RăspundețiȘtergere
  4. Scumpa Camelia,
    desi cu o usoara intarziere, iti multumesc pentru urare. Iti urez si eu din toata inima mea, sa ai un an binecuvantat de Dumnezeu. Harurile sa-ti inunde sufletul, facandu-l sa straluceasca precum soarele.
    Pace, bucurie, credinta, iubire - sa fie deviza pentru noul an.

    Te imbratise cu mare drag!

    Laudat sa fie Isus si Maria!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.