marți, 30 octombrie 2012

Ingerii din Betleem

   de Sora Emmanuel

   Ingerii sunt someri! Prietenii lor, oamenii, nu banuiesc nici a zecea parte din binefacerile pe care acestia viseaza sa li le aduca. In situatii spinoase mi se intampla sa ma rog lor cu inflacarare si, in fata roadelor obtinute, imi promit de fiecare data, sa-i integrez mai mult in viata mea cotidiana.
   Intr-o zi, trebuia sa tin o conferinta despre Medjugorje, intr-o biserica unde aproape doua mii de persoane erau asteptate. Sentimentele mele oscilau intre bucuria de a impartasi mesajele si o anumita incertitudine fata de acel public, care stiam ca radea rar la cuvintele mele de umor. Ma temeam ca inca din primele cinci minute imi voi pierde elanul si ca voi ramane putin stanjenita. Chiar in acel moment ingerii au "click-at" in mintea mea si am avut ideea, noua pentru mine,  de a lansa un apel imensei trupe de Ingeri din Betleem. Ei corespundeau din toate punctele, nevoii mele de moment: numarul lor, bucuria lor si faptul de a fi purtatori de vesti bune. Le-am adresat, asadar, aceasta cerere:
   - Vedeti ca ma simt stanjenita, asa ca, va rog,  asezati-va langa fiecare persoana si umpleti biserica. Indepartati orice apasare! Cand voi vorbi, faceti ca bucuria sa abunde, ca atmosfera sa fie cu adevarat lejera, spontana, astfel ca mesajele sa mearga direct in inimi.
   Dupa cateva reglari de microfon, incep... ce surpriza sa vad ca o veselie brusca ilumineaza toate chipurile! Frumoasa incurajare! Dar, surpriza mea se dubleaza atunci cand incep sa rada, fara ca eu sa fi spus ceva amuzant. Cam douazaci de minute mai tarziu, adunarea rade atat de mult, bucuria izbucneste cu o asa intensitate incat nu ma pot opri sa-i soptesc cateva cuvinte trupei mele de Ingeri:
   - Dragi Ingeri, OK,  ati semanat o bucurie incredibila, va multumesc! Dar... daca ei continua sa rada asa, eu cum voi mai putea continua?!! Puteti... uf... sa coborati putin volumul, ca sa le pot oferi mesajul in liniste?!
   A fost o seara memorabila. Ingerii m-au uimit inca o data. Ce frumoasa solutie ne da Cerul, aici! In caz de atmosfera apasatoare... solicitati-i pe Ingerii din Betleem. Credeti-ma, au un umor delicios, nu-i lasati sa someze!


Sylvie protestanta

   Apropo de ingeri, am avut ocazia de a-i pune la incercare intr-un loc care le este drag, unde am avut si eu harul sa traiesc mai mult de trei ani cu comunitatea mea (Comunitatea Fericirilor): Nazaret. La inceput am locuit patru persoane intr-o casa minuscula cu trei camere si, acolo, am trait una din cele mai frumoase perioade din viata mea. Viata ascunsa in care prietenii nostri invizibili s-au facut si mai mult remarcati.
   Printre noi se afla o sora de origine protestanta, Sylvie. Deoarece trecuse doar de curand la catolicism, ea nu interiorizase inca toate bogatiile credintei noastre. De exemplu,  ii era imposibil sa adreseze o rugaciune Ingerilor Pazitori. Protestantii nu se roaga la Ingerii Pazitori! Ei se indoiesc de legitimitatea acestei practici.
   Cum eu povesteam adeseori aventurile pe care le traisem cu Ingerul meu Pazitor si cat de mult ma ajuta el, Sylvie rumega tot felul de indoieli in capul ei. Intrebarile ei deveneau din ce in ce mai cruciale cand, intr-o zi, ea s-a decis sa aiba un raspuns clar si a incercat o experienta. In secret, ea i-a adresat aceasta intrebare Ingerului meu Pazitor:
   - Daca tu actionezi cu putere, asa cum pretinde sora Emmanuel, ei bine, spune-i ceva din partea mea. Daca vad ca ea a inteles mesajul tau, atunci voi crede ca,  intr-adevar, te poti ruga Ingerilor. 
   (Era vorba de un repros pe care ea nu indraznea sa mi-l spuna.)
   Sylvie a facut aceasta rugaciune dimineata, inainte de plecarea mea la spitalul italian, unde lucram jumatate de zi. Ne reintalnim acasa pentru masa de pranz. Imi aduc aminte de parca ar fi fost ieri, deschid usa si, inainte de a le saluta pe surori, spun:
   - Nu veti ghici niciodata ceea ce mi-a spus Domnul azi dimineata, la spital!
   - Ce ti-a spus?
   - Mi-a spus ca... Si repet, cuvant cu cuvant, mesajul Sylviei!
   Pe moment, ea nu a destainuit nimic din actiunea ei secreta impotriva mea, insa, un timp mai tarziu, am observat ca se ruga Ingerilor cu acea inflacarare tipica vechilor protestanti, foarte bucuroasa de a-si fi largit in mod apreciabil numarul prietenilor sai de sus, in Imparatia Cerurilor! Doar un an mai tarziu,  ea urma sa-mi marturiseasca finalul intamplarii.
   In acea zi Sylvie a avut un soc. De atunci incoace, dintre toate persoanele pe care le cunosc, ea este cea care "se foloseste" cel mai mult de Ingeri!

Vei vedea ceea ce vei vedea

   Catva timp mai tarziu suntem invitate sa dam marturie intr-o manastire de Clarise. Surorile i-au invitat pe toti binefacatorii lor, pe prieteni si apropiati, in vorbitorul manastirii. Cand ajungem la intalnire, toti acesti oameni vorbesc atat de tare incat Sylvie si cu mine ne privim, perplexe. Cum sa transmitem mesajul intr-o astfel de atmosfera? Nimeni nu era pregatit! Inimile nu se deschid in galagie. Atunci, Sylvie imi zambeste si, cu un aer smecher, imi sopteste la ureche:
   - Vei vedea ce vei vedea!
   Ea ma cheama sa o urmez intr-un colt al camerei si,  acolo, intoarse cu spatele catre multime, ea imi dezvaluie planul ei, cu o bucurie vadita:
   - Peretii sunt de beton, produc ecou, deci, putem noi tot face "sst", ca nu vom reusi nimic. Trebuie sa-l surprindem pe inamic de sus si sa cerem ajutorul Cerului (Dinadins isi lungea expunerea "ideii sale geniale", ca sa ma faca sa-mi pierd rabdarea!) Iata, vom face o reuniune de Ingeri: vom cere Ingerilor Pazitori prezenti in camera, sa le vorbeasca protejatilor lor si sa-i faca sa taca. De acord?
   - Excelent! am replicat eu, incantata.

   Asadar, iata-ne cufundate intr-o rugaciune scurta, dar intensa, cu ochii inchisi, rugandu-i in ascuns pe Ingerii Pazitori prezenti, sa faca liniste.
   Efectul este uluitor. In cateva secunde, fara vreun motiv aparent,  agitatia se calmeaza si o liniste clara umple camera. Puteai auzi musca zburand. Nimeni nu mai stie ce sa zica, grupuletele se disperseaza in mod firesc si fiecare, cu umilinta, ia o pozitie de ascultare.
   Sylvie si cu mine, fascinate de rapiditatea cu care ne-a fost ascultata rugaciunea, ramanem cu gura cascata.
   - Ingerilor, va multumim! Acum putem vorbi despre Dumnezeu!
   In acea zi, inca o data, sangele protestant care curge prin venele Sylviei, a primit o insemnata injectie de credinta catolica.
   Ah, era sa uit! Sylvie ( 1 ) este o artista foarte talentata. Arta ei s-a nascut in timpul sederii sale la Nazaret, unde a invatat sa picteze icoane. Astazi, daca-i priviti tablourile, frescele sau tapiteriile, veti gasi in ele Ingeri, Ingeri, peste tot Ingeri... Normal: toti ingerii ii cunosc pe de rost adresa, fiindca sunt atat de des invitati!
________________________
( 1 )  Sylvie a devenit sora Esther atunci cand si-a depus voturile si a intrat in Comunitatea Beatitudinilor.
                                        Sora Emmanuel Maillard - "Copilul ascuns din Medjugorje"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.