luni, 16 iulie 2012

MAREA VIZIUNE A SFINTEI TREIMI, DE LA TUY

                                                                                                       de Mons. G. Klein                                                                                                          
Lucia Dos Santos
     Lucia, una din cei trei vizionari de la Fatima (singura dintre cei trei care a trait mai mult - 98 de ani;  ceilalti doi vizionari au murit la 11 ani - Francisco si la 10 ani - Jacinta), la 16 iulie 1926 a parasit Pontevedra, unde isi indeplinise postulatul la surorile Dorotbeen.  Pentru noviciat a plecat la aceleasi surori, la Tuy, un orasel din Galicia spaniola. La 2 octombrie ea a depus primele sale voturi, iar a doua zi a imbracat vesmantul calugaresc. La fel ca si la Pontevedra, ea se straduia sa respecte cu fidelitate regula prescrisa, cu deplina smerenie, intr-o totala abandonare  Sfintelor Inimi ale Lui Isus si Mariei.  Cu permisiunea superiorilor sai, Lucia petrece in fiecare saptamana o ora in capela, joia, de la orele 23 la 24; o ora sfanta de reparare si implorare nutrita de rugaciunile Ingerului de la Fatima.
(Ingerul  Pacii a carui aparitie a precedat-o pe cea a Sfintei Fecioare, la Fatima, le-a cerut copiilor sa spuna urmatoarea rugaciune, ca reparare a ofenselor aduse Lui Isus:
"Preasfanta Treime: Tata, Fiu si Spirit Sfant, Te ador din toata inima si Iti ofer Preasfantul Trup si Sange, Suflet si Dumnezeire a Domnului nostru Isus Cristos - prezent in toate Tabernacolele  din lume, ca reparare a jignirilor, sacrilegiilor si indiferentei prin care este ofensat. Prin meritele infinite ale Preasfintei Sale Inimi si prin mijlocirea Inimii Neprihanite a Preasfintei Fecioare Maria, Iti cerem convertirea sarmanilor pacatosi")

___________
Aparitia
     Tocmai in timpul unei ore sfinte, cea de joi 13 iunie 1929, a avut loc o foarte importanta aparitie. Lucia povesteste:
Viziunea de la Tuy
     "Fiind singura intr-o noapte,  am ingenunchiat langa balustrada pentru a recita rugaciunile Ingerului. Simtindu-ma obosita, m-am ridicat si am continuat sa ma rog, cu mainile intinse sub forma de cruce. Singura lumina era cea a lampii din sanctuar.
     Deodata capela a stralucit de  o lumina supranaturala si, pe altar, a aparut o cruce de lumina care se inalta pana la tavan. Intr-o luminozitate mai puternica, se vedea,  pe partea superioara a crucii, chipul unui barbat si bustul sau. Pe pieptul lui, un porumbel, tot luminos;  tintuit pe cruce, chipul unui alt barbat.  Putin mai jos de mijlocul acestuia, suspendate in aer se vedeau o cupa si o mare ostie pe care cadeau cateva picaturi de sange care curgeau de pe fata rastignitului si dintr-o rana din piept. Prelingandu-se pe ostie, picaturile cadeau in cupa.
     Sub bratul drept al Crucii se afla Sfanta Fecioara cu Inima Sa neprihanita in mana stanga, fara sabie, nici trandafiri, ci cu o coroana de spini si cu flacari.
     Sub bratul stang al Crucii, cu litere mari, formate ca dintr-o apa cristalina care ar fi curs deasupra altarului, erau scrise cuvintele: Har si Indurare.
     Apoi, Sfanta Fecioara mi-a spus:  "A sosit momentul in care Dumnezeu ii cere Sfantului Parinte sa faca, in unire cu toti episcopii din lume, consfintirea Rusiei la Inima Mea Neprihanita, promitand sa o salveze in acest fel. Sunt atat de numeroase sufletele pe care dreptatea Lui Dumnezeu le condamna pentru pacate impotriva Mea si vin sa cer reparare. Sacrifica-te pentru aceasta intentie si roaga-te."
_______________________________
O lumina supranaturala
     Lucia avea obiceiul sa-si petreaca ora sfanta in capela obscura. De abea putea percepe flacara tremuratoare a lampii sanctuarului: "Deodata capela a stralucit de o lumina supranaturala."
     Vorbind despre prima aparitie a ingerului, Lucia spune ca "era mai alb ca zapada iar soarele il facea transparent, ca si cum ar fi fost de cristal".
     La prima aparitie a Sfintei Fecioare la Fatima, aceasta a intins mana si "ne-a transmis o lumina deosebit de intensa care, patrunzand inima noastra pana in strafundul sufletului nostru, ne facea sa ne vedem pe noi insine in Dumnezeu, care era lumina, mult mai clar decat ne-am fi vazut in cea mai buna dintre oglinzi."
     Aceasta lumina supranaturala a stralucit, la 13 iunie 1929, in capela de la Tuy si a introdus-o pe Lucia in misterul Preasfintei Treimi.  "Am inteles  spune ea, ca  imi era aratat misterul Treimii si am primit, asupra acestui mister, lumini pe care nu imi este permis sa le revelez."
     Ea vorbeste ca Sfantul Paul care, rapit la Cer, spune: "am auzit cuvinte inefabile, pe care nu-mi este permis sa le revelez".
     Lucia a trait o experienta mistica in legatura intima cu misterul Treimii.

____________________________
Icoana Sfintei Treimi
     Lucia, in cuvinte foarte sobre, fara consideratii teologice asupra vietii intime a celor trei Persoane, ni le prezinta in relatia Lor intima cu omul, in misterul Mantuirii.
     Ea le descrie, asa cum le-a contemplat in timpul viziunii sale: "Intr-o luminozitate mai puternica se vedea, pe partea superioara a Crucii, chipul unui barbat si bustul sau."  Este imaginea Lui Dumnezeu Tatal pe care noi o profesam drept creator al lumii vazute si nevazute. Este Dumnezeu Atotputernicul care domneste peste intregul univers; este Tatal iubitor "plin de duiosie si mila, incet la manie si bogat in haruri si fidelitate".  El este izvorul vietii, al bunatatii si frumusetii. El nu-l respinge pe omul care s-a intors de la El, si nici nu-l abandoneaza in puterea mortii: "Tu ai iubit atat de mult lumea, incat ni L-ai trimis pe propriul Tau Fiu pentru ca El sa fie Mantuitorul nostru" (Rugaciune Euharistica II).
     Fiul Lui Dumnezeu, Dumnezeu adevarat si Om adevarat, a venit in lume ca sa implineasca, ca om,  vointa Tatalui si s-a facut ascultator pana la moartea pe cruce. Crucea din viziune, sprijinita de altar si atingand tavanul, ne aminteste moartea Lui Cristos, pentru a ispasi pacatele noastre si a ne da o noua viata. "El s-a dat mortii si prin invierea Sa a distrus moartea si a reinnoit viata".
     Picaturile de sange care curgeau de pe fata Lui Cristos si din rana Inimii Sale si care cadeau pe o ostie mare si, de acolo intr-o cupa, ne amintesc de jertfa Liturghiei care face prezenta mereu unica jertfa a crucii.
    "Catehismul Bisericii Catolice"  exprima acest mare mister in care "oferim Tatalui ceea ce El insusi ne-a dat: darurile creatiei, painea si vinul, devenite, prin puterea Duhului Sfant si prin cuvintele Lui Cristos, Trupul si Sangele Lui Cristos: in felul acesta Cristos se face prezent in mod real si tainic".
     Pe icoana Preasfintei Treimi, Duhul Sfant este reprezentat sub forma unui porumbel.
     " Pe pieptul barbatului, deasupra crucii, se vedea un porumbel, tot luminos."
     La botezul Lui Cristos, Duhul Sfant s-a aratat tot sub aceasta forma. Ioan Botezatorul care Il botezase pe Iisus, a marturisit, zicand: "Am vazut duhul coborandu-se din cer, ca un porumbel, si a rams peste El. Si eu nu-L cunosteam pe El, dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa, Acela mi-a zis: peste Care vei vedea Duhul coborandu-se si sa ramana peste El, Acela este Cel care boteaza cu Duhul Sfant." (Ioan 1,32).
     In ultima Sa intalnire cu apostolii, Iisus le-a promis acest Duh, care le-a fost dat la Rusalii.
     Iar daca noi vom invoca Duhul Sfant, el ne va face sa intelegem sensul mesajului de la Fatima pentru timpul nostru, ale carui trasaturi esentiale ne sunt revelate de viziunea de la Tuy: nu este vorba de un viitor de nenorociri si catastrofe, ci de fericire si de pace, semificat de apa cristalina care curge pe bratul stang al crucii si formeaza cuvintele: HAR si INDURARE; este un apel la convertire care se adreseaza tuturor. In oaza de pace care este Fatima, o mana materna-i conduce pe pelerini la Cristos, Lumina lumii.  Este rolul Mariei; de aceea este prezenta Ea langa Cruce, singura, fara Ioan, tinand in mana stanga Inima Sa Neprihanita, inconjurata de spini si scotand flacari.

_____________________________________________________________
Maria langa cele trei Persoane ale Sfintei Treimi
     Viziunea ne face sa intelegem cum sunt angajate cele trei persoane in opera Manturii.  Si Maria?
     "Catehismul Bisericii Catolice" ne ofera motivul acestei prezente: "Ea a cooperat intr-un mod cu totul deosebit la opera Mantuitorului prin ascultare, credinta, speranta si iubire inflacarata, pentru a reda sufletelor viata supranaturala.  De aceea Ea ne este Mama in ordinea harului"
     Pius XII (Enciclica "Corpul Mistic") ne arata participarea singulara a Mariei la sacrificiul crucii. "Ea Il prezinta pe Fiul Sau pe Golgota Parintelui Vesnic, adaugand si jertfa drepturilor si iubirii Sale de Mama, ca o noua Eva, pentru toti fiii lui Adam care poarta pecetea pacatului originar; astfel, cea care,  trupeste era Mama Capului nostru, devine spiritual Mama tuturor membrelor Lui, printr-un nou titlu de suferinta si de glorie".
     Prin adeziunea Sa deplina la vointa Tatalui, la opera mantuitoare a Fiului Sau, la intreaga motiune a Duhului Sfant, Maria a intrat in unitatea Sfintei Treimi. Sa nu uitam ca, de acum, noi suntem chemati sa fim locuiti de Sfanta Treime.  Domnul ne spune: "Daca Ma iubeste cineva, va pazi cuvantul Meu si Tatal Meu il va iubi, si vom veni la el, si ne vom face lacas in el" (Ioan 14,23)
     Maria tine in mana dreapta un rozar;  ea ne invita sa meditam misterele Rozariului cu Inima Sa Neprihanita, nedespartita de Preasfanta Inima a Lui Iisus.
                                                                             ("Regina Pacis" nr.10)
                                                                                            

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu