duminică, 15 iulie 2012

EU SUNT CU VOI...

           de Giuseppe Ferraro
  
  Eu sunt cu voieste o expresie care revine cu o surprinzatoare frecventa in mesajele Reginei Pacii, astfel incat poate sa nu mai produca vreo emotie speciala in inimile distrate ale fiilor Sai: "Eu sunt cu voi..."
   Parintele Slavko, cand era intrebat care era din punctul lui de vedere, mesajul cel mai important pe care Cerul il oferea la Medjugorje, raspundea sistematic: "prezenta speciala a Mariei printre noi."
   Preacurata, de fapt, ne cheama cu o insistenta deosebita sa recunoastem cat de exceptional este Harul prezentei Sale speciale in acest timp: "Acest timp este timpul Meu" (Mes.25.01.1997) "Dragi copii, acesta este Har ca Eu pot sa fiu cu voi" 25.11.1992).
   Ea ne invita cu ingrijorata pasiune materna sa nu banalizam darul si sa facem sa rodeasca deplin aceasta irepetabila efuziune de Har care izvoraste din prezenta Sa speciala printre noi: "De aceea, dragi copilasi, ascultati si traiti ceea ce va spun, pentru ca pentru voi va fi important cand nu voi mai fi  cu voi, sa va amintit cuvintele Mele si de tot ceea ce v-am spus" (25.10.1992). "De aceea, copilasilor, va rog sa primiti si sa traiti mesajele cu seriozitate, pentru ca sufletul vostru sa nu fie trist cand n-o sa mai fiu cu voi" (25.12.1989).
   Dar  de ce Maria ne repeta atat de insistent ca "Ea este cu noi", ca nu suntem singuri, ca "Inima Ei urmareste cu atentie pasii nostri" ((25.12.1986), ca si cum ne-ar chema sa luam din prezenta Sa, dincolo de orice afectivitate spirituala asteptata, un mai profund si fundamental dar de Har?
   In cartea Exodului, la inceputurile istoriei  manturii, lui Moise, care isi marturisea toata incapacitatea proprie de a realiza misiunea incredintata lui de catre Cel Preainalt, de a elibera poporul lui Israel din robie: "Cine sunt eu pentru a merge la faraon si pentru a scoate pe israeliti din Egipt?"
   Dumnezeu ii raspunde simplu: "Eu voi fi cu tine" (Ies 3, 11-12).
   Aceasta este, de fapt, adevarata pecete a victoriei asupra oricarei paralizii interioare, asupra nepotrivirii noastre radicale la slujirea misiunii vertiginoase la care ne cheama Maria in acest timp, fundamentul certitudinii absolute ca de al nostru "da" la chemarea Sa, va izvora deplina implinire a planului salvific pe care  Tatal ni-l incredinteaza prin intermediul Ei: "Dragi copii, vreau sa intelegeti ca Dumnezeu a ales pe fiecare dintre voi in planul Sau de mantuire pentru omenire... Eu sunt cu voi pentru ca sa puteti realiza totul" (25.01.1987). "Vreau sa salvez toate sufletele si sa le ofer Lui Dumnezeu" (25.08.1991).
   Este important atunci sa recunoastem "largimea si lungimea, inaltimea si adancimea" acestei Iubiri de nespus "cea mai presus de constiinta" (Ef.3,18), care sta dedesubtul si la radacina prezentei speciale a Mariei "cu noi" . De fapt astazi, Regina Cerului nu coboara singura intre fiii Sai, ci cu Ea se face extraordinar de aproape oamenilor intreaga Biserica Cereasca, Ingerii, Arhanghelii si toti Sfintii, mai aproape ca oricand de sufletele noastre insetate cu disperare de Iubirea pura si, in mod tragic, incapabile de a o primi si de a o darui;
   "... acum, cand se spune ca Dumnezeu e departe, cu adevarat El n-a fost niciodata mai aproape de voi" (25.09.1999).
   Maria este cu noi in acest timp pentru a ne face participanti deplini la aceeasi Iubire care domneste in Ierusalimul Nou si care, prin Ea, vrea sa se comunice azi sufletelor fiilor Sai si intregului univers. Un imens curent de Har ceresc care, atingand pamantul devastat de oameni, corupt in mod mortal de marele pacat al lumii - care refuza comuniunea spirituala cu Inima Tatalui -  devine putere de iubire jertfita. Acel "Cantec nou" al Mielului Jertfit" care, prin prezenta speciala a Maicii Lui Dumnezeu, vrea astazi sa triumfe in inimile fiilor Sai si, prin ei,  sa conduca intreaga creatie la Ceruri noi si pamant nou care sa iradieze din Trupul Glorificat al Celui Inviat.
   De aceea expresia "Eu sunt cu voi..." a Mariei constituie astazi un Har de baza, un dar inefabil oferit Bisericii si lumii care realizeaza propria fecunditate prin intermediul ofertei Sale totale Lui Dumnezeu pentru noi,  pentru ca fiii pe care Ea i-a chemat, sa poata deveni pe deplin la misiunea Sa salvifica, instrumente alese si canale infocate ale Iubirii Sale neprihanite, pentru toate sufletele si pentru intreaga creatie. Pentru aceasta Ea, in perfecta comuniune cu "kenosis" (coborarea, umilirea) Fiului, nu ezita sa patrunda in mod mistic in abisul suferintei umane prezente in inimile si trupurile fiilor Sai: "Eu sunt cu voi si suferinta voastra este a Mea" (25.04.1992), pentru a le obtine Harul de a-si oferi neconditionat viata Lui  Dumnezeu pentru a o putea uni intim cu a Sa, facand sa le izvorasca o putere de Iubire mai mare decat oricare dintre neputincioasele si umanele lor slabiciuni;  "Eu am reusit sa iau deja asupra Mea o parte a Crucii pe care Isus o destinase voua. Aceasta Cruce este grea si voi sunteti mici! De aceea, dragi copii, iubiti-Ma ca sa nu Ma pierdeti" (14.04.1985).
                                                   "Ecoul Marie - Regina Pacii" nr.11-12

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.