vineri, 15 iunie 2012

Ultima cina inainte de al treilea Paste

                                                                 Meditatie de Park il Gyu (Coreea)


Statuia Sfintei Fecioare, de la Naju - Coreea de Sud
   Un mesaj al Sfintei Fecioare de la Naju imi revine fara incetare in minte. El a fost dat de Maria in Joia Sfanta, 8 aprilie 1993 Juliei Kim. Iata  un extras:
   "Ce este  Cina? Este insasi iubirea si un festin in comuniune. Eu dau parfum si ulei storcandu-Ma pe Mine Insami pentru a da, impreuna cu Fiul Meu Isus, iubirea Mea intreaga, inalta, profunda si cuprinzatoare, Papei, cardinalilor, episcopilor, preotilor si calugarilor, pana la ultimul dintre copiii din lumea intreaga. Parfumul si uleiul pe care le ofer pentru toata lumea sunt darul Lui Dumnezeu; sunt tocmai prezenta Mea, iubirea si prietenia Mea."
   Biblia mentioneaza trei exoduri care ilustreaza ansamblul planului divin pentru Mantuirea omenirii. Ele sunt legate unele de altele:
   1. Exodul poporului evreu din Egipt spre Israel, Pamantul Fagaduintei, pe care Dumnezeu il conduce prin intermediul lui Moise.
   2.  Trecerea Lui Isus Cristos prin Patima si Moarte, spre Invierea Sa Glorioasa.
   3.  Trecerea Bisericii de pe pamant (lumea pacatosilor), spre ceruri noi si pamant nou.
   Cele doua prime exoduri sunt deja realizate. Ele sunt un semn precursor si o garantie a venirii viitoare a celui de-al treilea Exod care este Pastele final.
   La 12 iunie 1994 am facut prima mea vizita la Fecioara Maria de la Naju. Este vorba de o statuie de 50 cm inaltime, vopsita in alb si albastru, care seamana cu multe alte statui de acest gen. Dar aceasta a devenit celebra pentru ca varsa lacrimi omenesti si chiar si lacrimi de sange.
   Totusi, in ziua aceea,  n-am remarcat nici o urma de lacrimare. Dar privind mai indeaproape statuia, am putut distinge o exudatie de ulei care umezea fruntea, trecea pe ambele parti ale ochiului stang, apoi curgea de-a lungul obrazului stang. Un parfum de trandafiri destul de puternic se degaja in locul unde este plasata statuia, precum si in "capela".
   La 14 iunie, a doua zi a vizitei mele, un grup de vreo treizeci de pelerini japonezi, condusi de doi preoti, a sosit cu Parintele Spies, Directorul spiritual al Juliei. Spre pranz a sosit si aceasta, iar capela s-a insufletit. Silueta Juliei amestecata printre cei care recitau Rozariul in genunchi sau cei care fotografiau, sau cei care discutau cu preotii, dadea impresia unei bune mame de familie care se agita in slujba alor sai. Am facut cateva fotografii, apoi m-am intretinut cu Parintele Luigi Delcol, un teolog de o varsta respectabila.
   Dupa cateva saptamani, am primit de la Parintele Delcol si de la un laic japonez pe care-l intalnisem la Naju, dl. Coga, niste cadouri. Parintele Delcol mi-a facut o surpriza agreabila trimitandu-mi 257 carti, majoritatea despre Fecioara Maria, iar dl. Coga mi-a trimis un pachetel continand fotografii luate in timpul intalnirii noastre la Naju. 
Julia Kim 
Dupa impartasire, Sfanta Ostie s-a transformat in carne si sange
   Printre ele se aflau doua fotografii identice ale statuii, pe care cursese ulei parfumat. Nu intelegeam de ce a trimis dl. Coga aceste fotografii identice, printre celelalte. In tot cazul, ele fusesera puse in pungulite transparente, la fel ca toate celellalte... Surprinzator era faptul ca numai cele doua pungulite erau umezite de ulei, in interior. Uleiul emana din fotografii si era un fapt absolut sigur, pentru ca l-au putut constata membrii familiei mele si alte persoane din anturajul meu.
   Dupa ce am studiat respectivele fotografii mai multe zile de-a randul, m-am dus la Naju si am vizitat-o pe Julia acasa la ea. Imediat ce i-am inmanat cele doua fotografii, toata casa a fost invadata de un parfum de trandafiri, astfel incat cei care erau afara se precipitau inauntru, atrasi de acest parfum. Te puteai gandi la un ulei si un parfum absolut identice cu cele pe care le emana statuia Sfintei Fecioare. Dl.Coga a examinat fotografiile similare pe care le avea intr-un album acasa la el, dar nu a remarcat nimic neobisnuit.
   De ce imi face Maica Domnului acest dar extraordinar tocmai mie? Si ce inseamna parfumul si uleiul mirositor?  De atunci s-au scurs trei ani si nici o alterare a parfumului sau a uleiului nu a survenit.
   In introducerea la marturia mea, am citat un mesaj al Mariei intreband la Naju: "Ce este Cina?"
   Biblia mentioneaza Cina de doua ori: o data in Vechiul Testament si o data in Noul Testament. In Vechiul Testament citim: " Sa mancati insa asa: sa aveti coapsele incinse, incaltamintea in picioare si toiegele in miinile voastre; si sa mancati in graba" (Exod 12,11).  Aici este vorba de ultima Cina pe care poporul lui Israel o lua inainte de a parasi Egiptul.
   In Noul Testament este vorba, asa cum toata lumea stie, de Cina cea de Taina, pe care Domnul nostru Isus Cristos o mananca impreuna cu ucenicii Sai inainte de a fi arestat si condamnat la moarte.
   Ce este Cina? Cine ar indrazni sa puna o astfel de intrebare si sa-i dea un raspuns clar? Sfanta Fecioara ne da o invatatura profunda si intima care aminteste sensul profund al Cinei in care se mananca impreuna hrana de la Pasti, mai intai prin intermediul Juliei, in 1993 si apoi prin intermediul Parintelui Stefano Gobbi prin mesajul Sau dat joi, 13 aprilie 1994, o zi sfanta pentru ca este ziua comemorativa a instituirii Sacramentului Euharistiei si in acelasi timp, ziua Ordinelor  sfinte. In mesajul dat prin Don Gobbi, Ea ne asigura ca
   " intreaga viata a Lui Isus era orientata spre aceasta clipa sublima si de nesters" si ca "Isus se indrepta in fiecare zi spre aceasta culme",  citand pasajul din Evanghelia de la Luca: "Cu dor am dorit sa mananc cu voi acest Paste, mai inainte de Patima Mea" (Lc 22,15).
   Amintindu-ne sensul "Cinei", Mari spune ca "atunci a inceput aceasta clipa pe care Isus o dorise cu atata ardoare"  si aceasta pentru ca "iubirea Sa induratoare pregatea cea mai mare victorie a Sa".  Ea a incheiat spunand: "Sa doriti deci si voi la fel de intens sa mancati acest Paste inainte de a suferi."
Papa Ioan Paul II a putut constata el insusi aceasta transformare a Ostiei, dupa impartasania administrata Juliei Kim. (Acest fenomen s-a produs de multe ori si in locuri diferite in care Julia primea Sfanta Impartasanie , in prezenta multor martori)
   Care este hrana celui de-al treilea Paste al timpului nostru pe care Sfanta Fecioara ne cere s-o dorim cu ardoare si s-o mancam impreuna? Hrana pe care poporul lui Israel a mancat-o in graba pentru ultima data inainte de a parasi Egiptul, la primul Paste, era constituita din miel, azima si ierburi amare. Hrana pe care Domnul Isus a mancat-o impreuna cu ucenicii Sai la al doilea Paste era painea si vinul. Care este deci "hrana" celui de-al treilea Paste pe care Sfanta Fecioara ne cere atat de insistent s-o mancam impreuna? "Ce este Cina? Este insasi iubirea si un festin in comuniune. Eu dau parfum si ulei storcandu-Ma pe Mine Insami..." Nu este dificil de dedus, ca o concluzie, ca Sfanta Fecioara este Cea care conduce al treilea Paste, dandu-Se sub forma de parfum si de ulei care emana din statuile Sale. Devine astfel clar ca, asa cum Domnul Dumnezeu a condus primul Paste prin intermediul lui Moise, la fel cum Isus a condus al treilea Paste, acum este Maria, faptura devenita fiinta cereasca, o descendenta a Evei, cum indica Geneza (3,15) Cea care conduce al treilea Paste prin care va trece curand aceasta lume plina de pacate, pentru a ajunge la ceruri noi si la pamant nou unde se va bucura de prezenta Domnului.
   Domnul nostru Isus Cristos a pronuntat cuvinte redutabile atunci cand a fost respins de locuitorii Nazaretului:  "Si adevarat va spun ca multe vaduve erau in zilele lui Ilie in Israel, cand s-a inchis cerul trei ani si sase luni, incat a fost foamete mare peste tot pamantul. Si la nici una din ele n-a fost trimis Ilie, decat la Sarepta Sidonului, la o femeie vaduva. Si multi leprosi erau in Israel in zilele proorocului Elisei, dar nici unul dintre ei nu s-a curatat, decat numai Neeman Sirianul."  (Lc 4, 25-27)
   Cum trebuie intelese aceste cuvinte ale Domnului? Sfanta Fecioara n-ar putea sa aleaga Naju si pe Julia, la fel cum Dumnezeu a ales-O pe ea Insazi? N-ar trebui sa gravam in inimile noastre inca o data ca Dumnezeu, ca Isus, ca Sfanta Fecioara aleg potrivit vointei Lor? Eu cred ca Sfanta Fecioara se poate foarte bine servi de o sarmana femeie coreeana pentru a anunta la Naju cina celui de-al treilea Paste care incheie un secol si o epoca, la fel cum a ales niste copii la Fatima si la Lourdes pentru a ne vorbi.
   Privesc inapoi ca sa vad ceea ce a facut Domnul acum 2000 de ani. El a luat ultima Sa cina cu ucenicii Sai, apoi s-a lasat arestat si Si-a varsat Sangele Sau pretios pe Cruce, inainte de a invinge moartea si a invia.
   Apoi, privesc in urma asupra a ceea ce a facut Maria la Naju. Ea a plans, apoi a varsat lacrimi de sange, inainte de a emana parfumuri si ulei, pentru ca in final sa ne dea un semn euharistic.
Miracol Euharistic - Ostia, dupa momentul transsubstantierii
   Acum, Domnul este alaturi de Maica Sfanta, care ne invita la al treilea Paste, oferindu-ne parfumuri si ulei care emana din persoana Sa: "Parfumul si uleiul pe care vi le dau, sunt un dar al Bunului Dumnezeu: este tocmai prezenta Mea,  iubirea si prietenia Mea."
   Asta inseamna ca Dumnezeu ne da ca marturie a iubirii Sale, prezenta Sfintei Fecioare impregnata de parfum si ulei.
   Dar ne reaminteste si ce i-a fost spus orasului Ierusalim: "Si cand S-a apropiat, vazand cetatea, a plans pentru ea zicand:  daca ai fi cunoscut si tu, in ziua aceasta, cele ce sunt spre pacea ta! Dar acum ascunse sunt de ochii tai. Caci vor veni zile peste tine cand dusmanii tai vor sapa sant in jurul tau si te vor impresura si te vor stramtora din toate partile. Si te vor face una cu pamantul, si pe fiii tai care sunt in tine si nu vor lasa in tine piatra pe piatra PENTRU CA NU AI CUNOSCUT TIMPUL IN CARE AI FOST VIZITATA". 
                                                                                                                  (Lc 19, 41-44)
   Ar fi minunat daca toti oamenii din timpurile noastre ar putea admite aceste cuvinte ale Domnului ca pe un avertisment !
   As dori sa inchei meditatia mea prin cuvintele pe care Ioan le aude si le consemneaza in Apocalipsa: "Si am auzit din tron un glas puternic care zicea: Iata lacasul Lui Dumnezeu cu oamenii si El va salaslui cu ei si ei vor fi poporul Lui si Insusi Dumnezeu va fi cu ei. Si va sterge orice lacrima din ochii lor si moarte nu va mai fi, nici plangere, nici strigat, nici durere nu vor mai fi, caci cele dintai au trecut."
                                                         ("Stella Maris" nr.361 - "Regina Pacis" nr.28)
   






Familia Juliei Kim: sotul si cei patru copii 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.